Dawid Urban, znany anioł biznesu i przedsiębiorca, zainwestował w Cashap. Aplikacja stworzona przez GenZet – pierwszy MIP w Polsce – jest połączeniem mobilnej metody płatności, marketplace i wirtualnej skarbonki. Strony nie ujawniają szczegółów transakcji.

 

 

Dawid Urban

 

Dawid Urban jest znanym inwestorem, członkiem YPO oraz właścicielem i współwłaścicielem kilkunastu firm i marek – m.in. e-Smoking World, europejskiego lidera rynku papierosów elektronicznych. W swoim portfolio zgromadził już kilka marek związanych z nowymi technologiami, ale żadnej aplikacji mobilnej. Aż do teraz.

– Cashap to bardzo świeże przedsięwzięcie, ale o dużym potencjale biznesowym, szczególnie w zakresie ekspansji zagranicznej. Aplikacja nie ma bariery skalowalności. Jest skierowana do pokolenia o dość specyficznej liście potrzeb i zachowań konsumenckich, ale które są zbieżne dla tej grupy wiekowej w większości krajów.  Cieszę się, że niemal od początku uczestniczę w budowaniu Cashap, wnosząc nie tylko wkład finansowy, ale również moje doświadczenie w związane z rozwijaniem start-upów – komentuje Dawid Urban.

Mobilne płatności dla nastolatków

Aplikacja Cashap zadebiutowała w połowie listopada na polskim rynku. Skierowana jest przede wszystkim do osób pomiędzy 13. a 17. rokiem życia. Można w niej zbierać i oszczędzać pieniądze na konkretne cele, a także robić zakupy. Pieniędzmi z wirtualnego portfela można też w dowolnym momencie zasilić zbiórkę – swoją lub znajomego.

–  Marketplace z metodą płatności jest pierwszą z uruchomionych funkcjonalności. W niedalekiej przyszłości dołączą kolejne, jak np. oszczędzanie na większe zakupy. Cashap to MVP, a samo przedsięwzięcie jest w czystej postaci start-upem, którego celem jest weryfikacja funkcjonalności i dopasowanie ich do nastolatków. Kolejne możliwości aplikacji będą więc powstawać w oparciu o potrzeby jej realnych użytkowników – komentuje Marta Kaleńska-Jaśkiewicz, pomysłodawczyni Cashap

Zmieniać się będzie także oferta produktów dostępnych w Cashap, cały czas rozwijana o nowe marki. Na start w aplikacji znalazł się asortyment 10 marek popularnych wśród generacji Z. Są wśród nich Pokety, Świnie, Hydrosfera, Yeah Bunny, Pakamera.pl, tagomago.pl, koszulkowo.com, funnycase.pl. Do aplikacji będą dołączali kolejni merchanci – feed zmieści miliony produktów.
 
Aplikację przygotował GenZet, jedna z pierwszych polskich firm, które trafiły do nowo powstałego rejestru Małych Instytucji Płatniczych. Pomysłodawczynią Cashap jest Marta Kaleńska-Jaśkiewicz, była prezes AXA Assistance. Udziałowcami spółki są znane postaci ze świata biznesu, m.in. Rafał Tuzimek, Bartek Dobrzyński, Witold Jaworski, Adam Ubertowski i inni.

Komentarze (0)