Kolejna inwestycja Protos VC. Mobilne oprogramowanie dla gastronomii pozyskuje finansowanie

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Technologie mobilne zdobywają kolejne obszary rynku i proponują produkty skierowane do biznesu. Jednym z takich segmentów jest branża gastronomiczna, która zapowiada się na idealnego odbiorcę rozwiązań mobilnych.

Inwestycję pozyskało właśnie POSbistro, pierwsze w Polsce mobilne rozwiązanie dla gastronomii na tablet.

Zmobilizuj swój biznes

POSbistro to rozwiązanie pozwalające zarządzać procesem obsługi klienta i sprzedaży w różnej wielkości punktach gastronomicznych. System dostarcza komplet narzędzi, które można dobrać odpowiednio do potrzeb swojego lokalu. Program sprzedażowy na tablet z systemem Android, pozwala przyjąć zamówienie przy stoliku, lub obsłużyć klienta przy barze. Moduł KDS umożliwia dwukierunkową komunikację kuchni i kelnerów. Zadaniem dodatkowej aplikacji na smartwatch jest usprawnienie wydawania potraw.

Zdjęcie główne artykułu picjumbo.com

POSbistro przechowuje dane w chmurze, dzięki czemu osoba zarządzająca restauracją ma możliwość zdalnego dostępu do aktualnych statystyk sprzedażowych. Właściciel ma też dostęp do tych informacji poprzez aplikację na telefon, gdzie może kontrolować bieżącą sprzedaż i działania załogi. Dostęp do systemu POSbistro rozliczany jest w formie abonamentu w modelu SaaS.

Stawiamy na elastyczne i kompleksowe rozwiązania, które łatwo dostosować do potrzeb zarówno w małych jak i dużych punktach gastronomicznych. Stale rozwijamy POSbistro i chcemy wykorzystywać najnowsze technologie do poprawiania procesu sprzedażowego: od przyjęcia zamówienia przy stoliku, przez komunikację z kuchnią po szybką płatność. Ciekawym dodatkiem jest aplikacja kelnerska na smartwatch, jedna z pierwszych aplikacji B2B na świecie do obsługi klienta w restauracji – Grzegorz Forysiński ­COO i współzałożyciel POSbistro.

W POSbistro zainwestowały Fundusz Protos VC, którego udziałowcem jest m.in. Robert Lewandowski, oraz Hedgehog Fund, za pomocą którego inwestują zarządzający wielu polskich spółek. – Zdecydowaliśmy się na inwestycje w POSbistro, gdyż jest to produkt innowacyjny i kompletny, który już został zwalidowany przez rynek oraz aktywnie i dynamicznie pozyskuje nowych klientów – Marcin Kurek z Protos VC.

Pozyskane fundusze zostaną przeznaczone na rozwój kanałów sprzedaży i przygotowanie produktu na inne rynki. W ramach rundy inwestycyjnej oprócz kapitału swoją wiedzę dołożyli też aniołowie biznesu związani z branżą technologiczną i finansową. Wiedza, doświadczenie oraz praktyczny punkt widzenia może dużo wnieść do rozwoju biznesu, a POSbistro ma ambitne plany na dalszy rozwój: – Wsparcie w formie finansowania, oraz doświadczenia inwestorów i współpraca z innymi spółkami z branży gastronomicznej z portfeli inwestujących funduszy, daje POSbistro szansę na osiągnięcie pozycji lidera w Polsce i w Europie w swoim segmencie – dodaje Marcin Kurek z Protos VC.

Trend cyfryzacji

Światowe trendy wskazują, że cyfryzacja danych w gastronomii to duży obszar do eksploatacji. Dynamiczna obsługa klienta, sprawna komunikacja w zespole, nadzorowanie procesów, to niewątpliwie obszary w których technologie mobilne mają dużo do zaoferowania. W USA mobilne narzędzia sprzedażowe mocno zaznaczają swoją obecność, poprawiając obsługę klienta, analizując dane i ułatwiając zarządzanie zasobami. U nas popularnością cieszą się aplikacje klienckie, obsługujące programy lojalnościowe czy zamawianie jedzenia online. Kolejny krok to aktywne wsparcie prowadzenia biznesu gastronomicznego.

Fundusze już od dłuższego czasu przyglądają się branży gastronomicznej, widzą jak atrakcyjny jest to rynek. Istnieje tu realna potrzeba wprowadzenia narzędzi mobilnych, które ułatwią zarządzanie i skutecznie przyciągną klientów.

Rynek obsługi i gastronomii ma bardzo duży potencjał. To kwestia czasu, kiedy każdy punkt obsługowy aby nadążyć za konkurencją będzie się musiał wesprzeć rozwiązaniami mobilnymi i nowoczesną technologią. Obserwując jak aktywnie i dynamicznie rozwija się spółka POSbistro zdecydowaliśmy, że chcemy dołączyć do tego trendu i wesprzeć założycieli doświadczeniem swoim oraz naszych partnerów – podsumowuje Marcin Zabielski z Hedgehog Fund.