Iron VR zakończyło ofertę publiczną akcji. Spółka pozyskała 2,5 mln złotych

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Iron VR zakończyło ofertę publiczną akcji. Spółka pozyskała 2,5 mln złotych

Udostępnij:

Polski producent gier VR Iron VR zakończył ofertę publiczną akcji. Ostatecznie firma zgarnęła 2,5 mln złotych. Zebrane finansowanie zostanie przeznaczone na dalszy rozwój działalności. 

Jak podaje serwis wnp.pl 0,3 mln złotych z zebranej publi Iron VR planuje przeznaczyć na powiększenie zespołu oraz rozwój technologii, 0,2 mln złotych na koszty związane z prowadzeniem działalności, a resztę na produkcję gier. W II kwartale 2021 roku spółka planuje wejść na NewConnect.

– Z satysfakcją informuję, że z sukcesem zakończyliśmy emisję akcji. Z dwóch transz pozyskaliśmy od inwestorów łącznie 2,5 mln zł. Środki przeznaczamy na rozwój spółki oraz finansowanie bieżącej działalności Iron VR – powiedziała w rozmowie z serwisem wnp.pl Karolina Koszuta, prezes Iron VR.

Nowe gry

Po zebraniu środków z oferty publicznej Iron Vr zapowiedziało, że planuje w najbliższym czasie wydać grę Holy Chick! an Escape Room Game. Poza zapowiadaną premierą studio ma w planach wydawać kilka gier rocznia, a na każdą z nich przeznaczyć od 100 do 300 tys. złotych. 

– Nie będzie to klasyczny escape room, jaki znamy. Gracz będzie musiał zwiedzać humorystyczny świat i rozwiązywać wiele łamigłówek – komentuje Aleksander Caban, dyrektor kreatywny Iron VR. Tytuł zadebiutuje w Q1 2021 na platformach PC VR. Docelowo gra pojawi się na większości platform VR-owych. – Do 2022 roku planujemy zbudować portfolio, które da nam zyski zdywersyfikowane z kilku wydanych tytułów – dodaje w rozmowie z wnp.pl Karolina Koszuta.

Gaming w Polsce

Rynek gamingowy w Polsce mocno się rozwija. – Ilość debiutów kolejnych deweloperów na New Connect może sugerować silne nasycenie rynku. Mamy bardzo dużo drobnych producentów, którzy w ostatnim czasie zebrali kapitał od niezależnych inwestorów (np. Movie Games). Bardzo możliwe, że środki z VC są zbyt małe dla większości studiów w Polsce, a z drugiej z kolei brakuje doświadczonych w gamingu inwestorów. Popularnym modelem jest też grupa pasjonatów za sterami, którzy pierwszy tytuł wypracowują w ramach własnych środków, nierzadko po godzinach regularnej pracy za biurkiem w korporacji. Taką historię ma między innymi debiutujące niedawno na NC Pyramid Games – mówił w rozmowie z MamStartup Mateusz Durlej, analityk inwestycyjny w PFR Ventures, którego poprosiliśmy o ocenę segmentu gamingu w Polsce.

Przeczytaj również: Startupy z sektora gamingowego w Polsce. Oceniamy ich potencjał

W Polsce powstają również nowe projekty, które mają na celu wsparcie projektów gamingowych. Przykładem jest stworzony niedawno Inkubator Digital Dragons Krakowskiego Parku Technologicznego Inkubator Digital Dragons w ciągu dwóch pilotażowych edycji wyinkubował 12 młodych firm growych (4 firmy tworzące gry mobilne i 8 firm tworzących gry na PC i konsole).

Innym projektem jest ogłoszony kilka dni temu nowy fundusz ffVC Tech and Gaming, który ma do zaoferowania nawet 100 tys. złotych dla polskich startupów gamingowych. Jego zespół zarządzający planuje zainwestować do końca 2023 roku w 15-20 spółek.