– Z satysfakcją informuję, że z sukcesem zakończyliśmy emisję akcji. Z dwóch transz pozyskaliśmy od inwestorów łącznie 2,5 mln zł. Środki przeznaczamy na rozwój spółki oraz finansowanie bieżącej działalności Iron VR – powiedziała w rozmowie z serwisem wnp.pl Karolina Koszuta, prezes Iron VR.
Nowe gry
Po zebraniu środków z oferty publicznej Iron Vr zapowiedziało, że planuje w najbliższym czasie wydać grę Holy Chick! an Escape Room Game. Poza zapowiadaną premierą studio ma w planach wydawać kilka gier rocznia, a na każdą z nich przeznaczyć od 100 do 300 tys. złotych.
– Nie będzie to klasyczny escape room, jaki znamy. Gracz będzie musiał zwiedzać humorystyczny świat i rozwiązywać wiele łamigłówek – komentuje Aleksander Caban, dyrektor kreatywny Iron VR. Tytuł zadebiutuje w Q1 2021 na platformach PC VR. Docelowo gra pojawi się na większości platform VR-owych. – Do 2022 roku planujemy zbudować portfolio, które da nam zyski zdywersyfikowane z kilku wydanych tytułów – dodaje w rozmowie z wnp.pl Karolina Koszuta.
Gaming w Polsce
Rynek gamingowy w Polsce mocno się rozwija. – Ilość debiutów kolejnych deweloperów na New Connect może sugerować silne nasycenie rynku. Mamy bardzo dużo drobnych producentów, którzy w ostatnim czasie zebrali kapitał od niezależnych inwestorów (np. Movie Games). Bardzo możliwe, że środki z VC są zbyt małe dla większości studiów w Polsce, a z drugiej z kolei brakuje doświadczonych w gamingu inwestorów. Popularnym modelem jest też grupa pasjonatów za sterami, którzy pierwszy tytuł wypracowują w ramach własnych środków, nierzadko po godzinach regularnej pracy za biurkiem w korporacji. Taką historię ma między innymi debiutujące niedawno na NC Pyramid Games – mówił w rozmowie z MamStartup Mateusz Durlej, analityk inwestycyjny w PFR Ventures, którego poprosiliśmy o ocenę segmentu gamingu w Polsce.
Przeczytaj również: Startupy z sektora gamingowego w Polsce. Oceniamy ich potencjał
W Polsce powstają również nowe projekty, które mają na celu wsparcie projektów gamingowych. Przykładem jest stworzony niedawno Inkubator Digital Dragons Krakowskiego Parku Technologicznego Inkubator Digital Dragons w ciągu dwóch pilotażowych edycji wyinkubował 12 młodych firm growych (4 firmy tworzące gry mobilne i 8 firm tworzących gry na PC i konsole).