Konsumenci sięgają po telefony za każdym razem, gdy chcą dowiedzieć się, gdzie się wybrać, co zjeść i co kupić. Dlatego tak ważne jest, aby zapewnić im doświadczenia użytkownika, jakich oczekują – takich, które są szybkie, angażujące i nieprzeszkadzające w tym, co chcą osiągnąć.
Google wspiera reklamodawców i marki na drodze do sukcesu, dlatego inwestuje w nowe narzędzia czy innowacyjne rozwiązania tak, aby branża mogła stale się rozwijać. Dzięki Test My Site przedsiębiorcy zyskają praktyczne wskazówki, jak zwiększyć szybkość ładowania się ich stron na smartfonach, a dzięki większej dostępności RCS, jeszcze lepiej dotrą z komunikatem do mobilnych użytkowników.
Od początku ery mobilnej minęło już 12 lat. To okres, w którym byliśmy świadkami powstawania nowych i innowacyjnych cyfrowo platform, takich jak aplikacje mobilne, asystenci głosowi czy rozszerzona i wirtualna rzeczywistość. Jednak mimo dostępności wielu kanałów cyfrowych, internet mobilny nadal jest najczęściej wykorzystywaną platformą.
– Tylko 1-sekundowe opóźnienie w ładowaniu się strony na urządzeniu mobilnym może spowodować spadek konwersji aż o 20%. Innymi słowy, setki tysięcy złotych możliwych do zyskania, lub straty, tak naprawdę zależą od milisekund, których strona firmy potrzebuje na załadowanie się – mówi Piotr Kowalski, Senior Analytical Consultant w Google
Test My Site
Podstawą pozytywnych doświadczeń użytkowników mobilnych jest szybkie ładowanie się stron na smartfonach. Jednosekundowe opóźnienie wczytywania się strony może spowodować obniżenie współczynnika konwersji nawet o 20%. Dlatego w 2016 r. Google udostępnił narzędzie TestMySite, po to by przedsiębiorcy mogli sprawdzić szybkość ich stron na urządzeniach mobilnych i uzyskać rekomendacje w tym zakresie.
Chcąc nadążać za zmianami w branży mobilnej, trzeba inwestować w ciągły rozwój – także narzędzi analitycznych. Dlatego też w nowej wersji Test My Site przedsiębiorcy znajdą:
- ocenę szybkości całej witryny i jej poszczególnych podstron,
- informacje o zmianie czasu ładowania się strony w stosunku do poprzedniego miesiąca,
- informację o tym, czy strona ładuje się szybko, przeciętnie czy wolno,
- porównanie czasu ładowania danej strony ze stronami innych firm z tej samej branży,
- informacje o potencjalnym wpływie szybkości wczytywania się strony na przychody firmy,
- szczegółową listę rekomendacji, co do skrócenia czasu ładowania się dla maksymalnie 5 podstron analizowanej witryny,
- kompletny raport z testu, gotowy do udostępnienia współpracownikom.
Dzięki nowej wersji Test My Site przedsiębiorcy mogą teraz w jednym miejscu zmierzyć szybkość ładowania się strony, porównać ją z wynikami konkurencji i, jeśli to konieczne, podjąć stosowne działania – po to by zadbać o doświadczenia mobilne.
Komunikacja RCS dla biznesu
Przesyłanie wiadomości to kolejny obszar, w którym firmy mogą zadbać o jeszcze lepsze doświadczenia mobilne swoich potencjalnych klientów. SMS-y, z których dzisiaj korzystają miliony firm, mają ograniczenia pod względem liczby znaków (limit do 160), obrazów czy interakcji. RCS uzupełnia SMS-y o możliwość brandingu, weryfikację biznesową, reklamy zawierające multimedia (Rich Media), sugestie odpowiedzi i działań oraz analitykę. Co więcej, w przeciwieństwie do tradycyjnych wiadomości, dodanie multimediów nie przyczynia się do dłuższego ładowania RCS. Dzięki tej technologii firmy mogą szybko dostarczać interaktywne wiadomości na domyślny komunikator w telefonie użytkownika.
Wiele marek już dziś korzysta z RCS na różne sposoby – od promowania okazji dnia po umożliwienie klientom sprawdzenia salda na koncie – wszystko w ramach natywnej obsługi wiadomości w systemie Android. Przykładowo, klienci sieci aptek CVS otrzymują przypomnienia o konieczności uzupełnienia w systemie recept i powiadomienia o tym, że ich zamówienia są gotowe do odbioru. Meksykańska firma fintech Broxel natomiast umożliwia płatności za rachunki, sprawdzenie stanu konta, przelewy i bezpośrednie połączenie z obsługą klienta. Linie lotnicze Vueling Airlines planują wdrożenie RCS – chcą umożliwić swoim klientom rezerwację lotu i odebranie karty pokładowej za pośrednictwem komunikatora. Firma Vaillant niedługo udostępni użytkownikom możliwość zmiany dat spotkań, wyrażenie opinii o usługach i kontakt z agentem. Wszystkie te marki poprawią obsługę klienta na urządzeniach mobilnych korzystając właśnie z RCS. W nadchodzących miesiącach kolejne firmy w Europie będą wdrażały udogodnienia oparte o tę technologię.
Choć wiele zmieniło się na przestrzeni ostatnich 12 lat, umiejętnie zaimplementowane rozwiązania mobilne to nadal klucz do rozwoju firmy. Test My Site i komunikacja RCS dla biznesu to potężne narzędzia umożliwiające firmom kreowanie doświadczeń użytko