Monitorowanie efektów prowadzonej kampanii to klucz do kolejnych sukcesów. Dane, które otrzymuje marketer, pozwalają w przyszłość na lepsze targetowanie komunikatów, dokładniejsze wyznaczenie celów i określenie budżetu przeznaczonego na kampanię.
– Komunikacja SMS jest bardzo skuteczna i popularna. Wskaźnik otwieralności wiadomości SMS to aż 99% – przypomina Andrzej Ogonowski, Brand & PR Director w SMSAPI, platformie do masowej wysyłki wiadomości SMS, MMS i VMS. – Co więcej, według wyników badania Ipsos Polska, Polacy wskazują właśnie SMS-a jako najlepsze narzędzie do otrzymywania ofert handlowych na telefon.
Tym bardziej warto przyjrzeć się metodom, dzięki którym można będzie w prosty i skuteczny sposób sprawdzić efektywność kampanii SMS-owej.
Cztery kroki marketera:
1. Kod w kasie
Sprawdzanie kodu rabatu przy zakupie, czyli akceptuj kody rabatowe z ekranu komórki i uzyskaj najdokładniejszy wynik skuteczności kampanii.
2. Internet
Rejestracja użycia kodu w Internecie, czyli przekieruj Klienta do świata online (e-sklep, landing page) i rozlicz swoją kampanię co do grosza.
3. Raporty
Optymalna kontrola efektywności dzięki interakcji z odbiorcą, czyli analizuj raporty i targetuj kolejne kampanie do najaktywniejszych grup odbiorców.
4. Średnia sprzedaży
Analiza sprzedaży, czyli porównuj średni obrót w czasie trwania kampanii, ale nie zapomnij o wpływie czynników dodatkowych (inne kanały reklamowe czy towarzyszące eventy).
Monitorowanie efektywności mobilnego marketingu (na podstawie dostarczonych raportów, rejestracji m-kuponów, średniej sprzedaży, czy odwiedzin na stronie www) pozwala jednocześnie, dzięki dokładniejszemu planowaniu, zrealizować dwa dalekosiężne cele: osiągnąć lepszą efektywność podczas następnych wysyłek i przenieść środki finansowe tam, gdzie przynoszą one najwyższe ROI (zwrot z inwestycji).
Skrócone linki
Jeszcze innym sposobem na monitorowanie skuteczności kampanii SMS jest umieszczenie w wysyłanej wiadomości skróconego linku. Jest to narzędzie idealnie wpisujące się w trend mierzenia skuteczności działań marketingowych i tworzenia kampanii wielokanałowych. – Funkcja polega na tym, że do tworzonej wiadomości można dodać krótki adres URL w domenie http://idz.do/sklep, który przekierowywać będzie odbiorcę wiadomości na dowolnie wskazaną stronę www – tłumaczy Andrzej Ogonowski z SMSAPI.pl.
Jakie konkretnie korzyści przynosi marketerom taka funkcjonalność? Przede wszystkim pozwala monitorować kliknięcia w link i pobrać bardziej szczegółowe informacje o: systemie operacyjnym, z jakiego został kliknięty link (np. iOS), użytej przeglądarki (np. Safari), rodzaju urządzenia (np. iPhone) oraz daty kliknięcia. Nie bez znaczenia jest też skrócenie tekstu całej wiadomości.
Raport z masowej wysyłki SMS-ów zawiera więc informacje o kliknięciach w link:
oraz więcej szczegółów na temat użytkowników, do których trafiła wiadomość.
Uważne śledzenie takich wyników pozwala na dalszą optymalizację kolejnych kampanii oraz lepsze poznanie swoich klientów i dostosowanie następnych komunikatów stosownie do ich preferencji.
fot. pexels.com