Jak IT napędza innowacje w Rossmannie – posłuchaj nowego odcinka podcastu „Huge Talks by Huge Thing”

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Jak IT napędza innowacje w Rossmannie – posłuchaj nowego odcinka podcastu „Huge Talks by Huge Thing”

Udostępnij:

Jeśli z Waszych doświadczeń wynika, że Dział IT to hamulec ręczny, który blokuje innowacje w korporacjach, to… ten odcinek Huge Talks by Huge Thing może was zaskoczyć! Monika Synoradzka i Maryla Wojcieszek goszczą Małgorzatę Kołodziejczyk i Marcina Janikowskiego z firmy Rossmann, którzy opowiedzą o skutecznym redefiniowaniu podejścia do innowacji.

Każda firma prędzej czy później staje przed wyzwaniem: jak skutecznie zarządzać innowacjami? Rossmann musiał znaleźć taką formułę działania, która przyniesie realną wartość – zarówno klientom, jak i organizacji. O tym, jak to zrobić, kiedy ma się ponad 1800 drogerii w Polsce, dowiecie się w naszym najnowszym odcinku.

Nie od dziś wiadomo, że dział IT w wielu firmach kojarzy się z barierą dla realizacji nowych pomysłów. A jednak w Rossmannie to właśnie IT (obecnie funkcjonujący jako Dział Technologii i Innowacji) z sukcesem napędza innowacje, zarządzając projektami, które zmieniają funkcjonowanie całej firmy. Podczas naszej rozmowy Małgorzata i Marcin przybliżają w jaki sposób, dzięki wykorzystaniu modelu 3 Horyzontów McKinseya, Rossmann zarządza innowacjami na różnych poziomach – od szybkich usprawnień w drogeriach po bardziej przełomowe technologie, które (może) zobaczymy dopiero za kilka lat.

Rozmawiamy również o tym, jak Rossmann podchodzi do współpracy ze startupami. Nie każde rozwiązanie pasuje do specyfiki firmy, dlatego ważne jest, aby ocenić, które z nich naprawdę wnoszą wartość. Nasi goście zdradzają, kiedy decydują się na wdrożenie innowacji z zewnątrz, a kiedy skupiają się na pomysłach wewnętrznych.

Nie zabraknie również praktycznych wskazówek! Jak zaangażować całą organizację w proces wdrażania innowacji? Czym jest program „Czas na Innowacje” i jak pomógł zaktywizować pracowników i wdrożyć usprawnienia w drogeriach? Dowiedzcie się, jak firma wykorzystuje wewnętrzny potencjał, by wdrażać zmiany, które robią realną różnicę.

Tak więc, jeśli chcecie dowiedzieć się, jak Rossmann odkrywa i testuje nowe technologie, tworzy innowacje wewnętrznie i nawiguje całym procesem pracy z innowacjami, koniecznie posłuchajcie naszego nowego odcinka!