Jak obsługiwać klientów na odległość? Poznaj aplikację zdalnego pulpitu AnyDesk

Dodane: 15.03.2021

Mam Startup

Udostępnij:

Obecna globalna sytuacja zmusiła wiele firm na przemyślenie i zmianę sposobu funkcjonowania, co doprowadziło do zdalnej rewolucji. Ograniczenie kontaktu między pracownikami i z klientami zwiększyło potrzebę zastosowania nowych narzędzi, by firmy mogły dalej funkcjonować. Sprawdź, jak aplikacja AnyDesk umożliwiła polskim firmom przejść na pracę zdalną i ułatwiła im funkcjonowanie w nowej rzeczywistości.

Co to jest i jak działa zdalny pulpit AnyDesk?

Aplikacje do zdalnego pulpitu od lat pomagają firmom kontaktować się i obsługiwać klientów na odległość, lecz zazwyczaj były one wykorzystywane w firmach stricte informatycznych. Najczęstszym zastosowaniem zdalnego pulpitu było świadczenie usług wsparcia technicznego lub konfigurowanie systemu/programów. Jednak rok 2020 i wyzwania postawione przez reżim sanitarny sprawiły, że aplikacje do zdalnego pulpitu znalazły nowe zastosowania. Lecz czym jest zdalny pulpit i jak on działa?

Zdalny pulpit pozwala Tobie połączyć się z drugim komputerem, wyświetlić jego pulpit na Twoim monitorze i przejąć kontrolę nad zdalnym urządzeniem. Dzięki AnyDesk możesz połączyć się z dowolnym urządzeniem (do którego masz dostęp, oczywiście) i pracować na nim tak, jakbyś przy nim siedział.

AnyDesk dostępny jest w czterech wariantach, przeznaczonych do użytku w firmie:

Wersja Lite przeznaczona jest dla freelancerów lub małych firm, które potrzebują jednej licencji, czyli jednego stanowiska do łączenia się zdalnie z innymi komputerami. Licencja Professional rozszerza funkcjonalność poprzedniej, lecz główną różnicą jest to, że jedna organizacja może posiadać wiele stanowisk prowadzących sesje na raz. Jest ona przeznaczona dla firm, które świadczą usługi wsparcia technicznego lub posiadają rozbudowany dział informatyczny.

AnyDesk Power i Enterprise to zupełnie inna klasa zdalnego pulpitu, przeznaczona do wyspecjalizowanych zadań. Licencja Power pozwala trzem urządzeniom na raz prowadzić nieograniczoną liczbę sesji. Przykładem zastosowania AnyDesk Power jest np. zdalne monitorowanie lub konfiguracja wielu urządzeń na raz z jednego, głównego komputera. Natomiast AnyDesk Enterprise przeznaczony jest do wewnętrznego użytku w korporacjach, które muszą działać we własnej, prywatnej sieci. Enterprise funkcjonuje na specjalnym serwerze dedykowanym, do którego mają dostęp tylko urządzenia przypisane do organizacji, by maksymalnie zabezpieczyć urządzenia i dane.

Zastosowania aplikacji AnyDesk przy pracy zdalnej

Łączenie się z urządzeniami i przejmowanie nad nimi kontroli ma wiele zastosowań w coraz bardziej cyfrowym świecie. Zadania, które wymagały spotkań twarzą w twarz lub oddawania sprzętu informatykowi, teraz mogą być załatwiane przez internet. Przejście firm na pracę zdalną także otworzyło drzwi dla nowych zastosowań technologii zdalnego pulpitu.

Wsparcie IT

Pierwotnym zastosowaniem zdalnego dostępu było głównie świadczenie usług wsparcia technicznego na odległość. W dzisiejszej, zdystansowanej rzeczywistości zdalne wsparcie jest potrzebne bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej. Korzystając z AnyDesk rozwiążesz praktycznie każdy problem z oprogramowaniem komputera klienta, nie wstając od swojego biurka.

Wewnętrzny HelpDesk

Każda firma korzysta z komputerów i oprogramowania, które nie są w stu procentach niezawodne i pracownicy potrzebują pomocy. Jak zresetować hasło czy zmienić ustawienia komputera na odległość? Zdalny pulpit umożliwi serwisowanie i troubleshooting komputerów w całej firmie, nawet jeśli pracownika nie ma przy urządzeniu, poprzez korzystanie z funkcji nienadzorowanego dostępu.

Interaktywne szkolenia

Prowadzisz szkolenia i chcesz bardziej zaangażować uczestników lub pomóc im w wykonaniu konkretnego zadania? Połącz się z ich komputerem i wspólnie pracuj na jednym urządzeniu, by w interaktywny sposób wyjaśniać i uczyć nowych umiejętności.

Prezentacje działania programów

Chcesz zademonstrować działanie oprogramowania i pozwolić klientom zapoznać się z nim zanim zdecydują się na zakup i zainstalują je na swoim komputerze? Zdalny pulpit działa w obie strony, dzięki czemu możesz przekazać kontrolę nad swoim urządzeniem, by zainteresowane osoby mogły korzystać z jego zasobów na swoim ekranie.

Współpraca

Wszyscy wiemy, że co dwie głowy to nie jedna. Dlatego zdalne łączenie się z urządzeniem drugiej osoby świetnie sprawdzi się w przypadku, kiedy ktoś potrzebuje pomocy wykonać zadanie lub projekt wymaga współpracy dwóch osób.

Zalety zdalnego pulpitu AnyDesk – co zyskuję na pracy zdalnej?

Inwestycja w narzędzia zdalnego pulpitu może przynieść spore zyski dla firmy oraz zwiększyć komfort pracy. Sprawdź, jakie korzyści może przynieść wdrożenie aplikacji do zdalnej pracy w Twojej firmie.

Szybkość i wygoda pracy

Każdy pracownik dostosowuje swoje środowisko pracy do swoich potrzeb – monitory, aplikacje na komputerze czy nawet miejsce przechowywania plików. Korzystając z aplikacji do zdalnego pulpitu możesz obsługiwać klientów lub pomagać pracownikom firmy nie wstając od swojego biurka. Wszystkie pliki i aplikacje potrzebne do pracy masz pod ręką, a w razie potrzeby możesz szybko przenieść je na dysk drugiego komputera.

Oszczędności

Świadczenie wsparcia technicznego czy konfiguracja oprogramowania często wiąże się z podróżą do miejsca, gdzie znajduje się komputer. Korzystając ze zdalnego połączenia AnyDesk zaoszczędzasz czas potrzebny na podróż oraz koszty paliwa i eksploatacji firmowej floty. Dzięki temu możesz poświęcić więcej czasu na inne obowiązki lub obsłużyć większą liczbę klientów w czasie pracy.

Większy zasięg firmy

Jeśli dotychczas obsługiwałeś klientów lokalnie, AnyDesk pomoże Tobie nie tylko zaoszczędzić czas i pieniądze, ale także zwiększy zasięg usług Twojej firmy. Kiedy świadczysz swoje usługi przez internet, nie ma znaczenia, czy Twoje biuro znajduje się w miejscowości klienta. Korzystając z AnyDesk, możesz pracować z urządzeniami na całym świecie przy pomocy kilku kliknięć.

Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo w środowisku biznesowym jest niezwykle ważne, szczególnie biorąc pod uwagę prawa ochrony danych osobowych jak RODO. Korzystając z AnyDesk, masz pewność, że połączenie i wszystkie przesyłane dane są zaszyfrowane oraz, że tylko uprawnione osoby mają możliwość połączenia się z urządzeniem. Dodatkowo, sesje AnyDesk mogą być nagrywane i odtwarzane, np. w celach szkoleniowych lub do ewaluacji wykonanej pracy.

Mobilność

AnyDesk jest bardzo wydajną aplikacją, która nie wymaga instalacji na komputerze. Dzięki temu może zostać uruchomiony nawet na kontach użytkowników, którzy nie mają uprawnień administratora. Dostęp do zdalnego pulpitu możliwy jest także przy pomocy mobilnej aplikacji na iOS i Android, co oznacza, że połączysz się z klientem lub pracownikiem z dowolnego miejsca, w którym masz połączenie internetowe. Specjalna technologia kompresji obrazu zadba o jakość i precyzję pracy nawet przy połączeniach o niskiej prędkości.

Gdzie kupić AnyDesk dla firm? Skorzystaj z kodu rabatowego

Jeśli chcesz korzystać ze zdalnego pulpitu w swojej firmie, potrzebna będzie Ci profesjonalna licencja AnyDesk. Zapoznaj się z ofertą AnyDesk w home.pl i użyj kodu rabatowego MamStartup.pl by uzyskać 10% zniżki na AnyDesk Lite, Professional (1 sesja) i Power lub skontaktuj się z dedykowaną infolinią pod numerem +48 91 432 55 72, by dopasować aplikację zdalnego dostępu do wymagań Twojej firmy.

 

Artykuł powstał we współpracy z home.pl