Jak promować sklep stacjonarny w sieci. Case study adrenaline.pl

Dodane:

Paweł Kijko Paweł Kijko

Udostępnij:

Posiadając sieć sklepów stacjonarnych trzeba skupić się na odpowiedniej dystrybucji reklamy. Tradycyjne media, jak papierowa gazeta, plakaty i billboardy, to nadal używane standardy, ale mogą nie wystarczyć. Trzeba też być w sieci. Atutem takiej reklamy jest wysoka mierzalność działań.

fot. unsplash.com

2018 rok to rok przełomowy. Już ponad połowa ludzkości ma dostęp do Internetu. Oczywiście zdecydowana większość mieszkańców Europy, w tym Polski, taki dostęp posiada już od lat. Zdajemy sobie z tego sprawę w Adrenaline.pl, dlatego inwestujemy w promocję naszej sieci salonów w Internecie. Robimy to w ten sposób.

Influencer Marketing

Adrenaline.pl wykorzystuje moc Internetowych Influencerów, by móc dotrzeć do swoich wybranych segmentów klienta. Jednym z bardziej znanych Influencerów jest Michał Karmowski, znany kulturysta i trener osobisty. Poprzez promocję odzieży Adrenaline.pl na jego profilach społecznościowych udaje się nam docierać do osób zainteresowanych treningiem siłowym.

Wizytówki Miejsc w Google

Wyszukiwanie lokalne w Google bardzo często skupia się na pokazywaniu mapki reklamowej lub ukazywaniu danych z Google Moja Firma. Od jakiegoś czasy Google pozwala firmom na umieszczanie informacji o promocjach w formie obrazkowej bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. W Adrenaline.pl chętnie z tego korzystamy.

Kampanie Mailingowe

Posiadamy też system lojalnościowy oparty na Kartach Stałego Klienta (KSK). Warunkiem uczestnictwa jest podanie adresu e-mail, dzięki czemu możemy pozwolić sobie na stały kontakt z klientem poprzez zorganizowane kampanie mailowe.

Kampanie w Google Adwords

Kampanie w Google Adwords są dziś niezbędnym elementem każdej kampanii Internetowej. Wśród wielu sposobów reklamy w tym medium, Adrenaline.pl przede wszystkim wykorzystuje te, powiązane z lokalizacją. Mówimy tutaj o kampaniach w wyszukiwarce z ukazaniem adresu salonu oraz o kampaniach w sieci reklamowej. Ogromną zaletą tej drugiej, jest możliwość powiązania baneru reklamowego z adresem (wraz z opcją nawigacji) dla użytkowników mobilnych.

Kampanie YouTube

Marketingowcy z całego świata przewidują, że przyszłością reklamy jest wideo. Nie umknęło nam to uwadze, dlatego z dumą promujemy swoje salony przy użyciu klipów. Udział w filmach chętnie biorą Influencerzy, co podwaja zasięg promocji. Z drugiej strony wykorzystujemy takie akcje do zaprezentowania własnej marki, jak wywiad z Tomaszem Hajto, podczas imprezy „Amber Cup”, gdzie jednym z pytań jest wątek „adrenaliny meczowej”.

Reklama lokalizacji na Facebooku

Kanałem, którego nie można pominąć jest również Facebook. Każdy z salonów posiada własny fanpage, gdzie można zobaczyć wszystkie promocje i nowości dostępne w sieci. Od czasu do czasu dla ciekawskich pojawiają się posty „z życia salonu”. Już teraz możesz dowiedzieć się więcej o asortymencie sieci wysyłając swoje pytania poprzez aplikację Messenger.

Do każdej reklamy sponsorowanej dodajemy opcje najbliższej lokalizacji salonu, dzięki czemu użytkownik jest w stanie namierzyć najbliższy sklep, w którym przymierza produkty z sieci.

Content tworzą nasi pracownicy

Chętnie korzystamy z talentów naszych pracowników, bo widzimy w tym potencjał. W wielu przypadkach są to sportowcy z pasją, a przy tym tacy, którzy potrafią skręcić materiał, dobrze pokazać się na zdjęciach, zaproponować nową, ciekawą formę promocji.

Autor tekstu: Paweł Kijko

Chief Marketing Officer w TimeCamp i Online Marketing Consultant w adrenaline.pl