Jak stworzyć produkt innowacyjny, ekologiczny i kultowy zarazem? – Monika Żochowska (GLOV)

Dodane: 15.11.2021

Mam Startup

Udostępnij:

– Naszym celem jest nie pozostawiać po sobie negatywnego śladu. Udało nam się to – mówi Monika Żochowska, co-founderka i CEO marki kosmetycznej GLOV, która produkuje między innymi szeroko nagradzaną rękawiczkę do demakijażu.

Zapytaliśmy naszą rozmówczynię, w jaki sposób spopularyzowała produkty GLOV, oraz jak znalazła sposób na to, by produkowana z nienaturalnego materiału rękawiczka, nie była dodatkowym obciążeniem dla środowiska.

Monika Żochowska – Jak stworzyć produkt innowacyjny, ekologiczny i kultowy zarazem?

Komercjalizacja innowacyjnego produktu

– To trudny temat. Przede wszystkim to kosztuje, a poza tym, nie wiesz, jak się produkt przyjmie na rynku. Musisz wydać bardzo dużo pieniędzy na to, by o twoim pomyśle dowiedzieli się potencjalni klienci. U nas  wyzwaniem była jeszcze zmiana nawyków, aby przekonać część konsumentek, że nasza propozycja jest wygodniejsza i szybsza. Pomimo że spróbowały GLOV, wolały tradycyjną metodę demakijażu, więc wprowadziłyśmy płatki wielokrotnego użytku – mówi Monika Żochowska.

Kiedy założycielki startupu składały wniosek patentowy, nie zdawały sobie sprawy, jak wiele czekania i trudnych decyzji przed nimi. Jednak ochrona prawna własnego pomysłu jest kluczowa i bardzo pomocna.

– Prawie 10 lat temu złożyłyśmy wniosek o patent, a dopiero w zeszłym miesiącu przyznano nam 2 patenty. To olbrzymi sukces, który uprawnia nas do ubiegania się i rekompensaty z tytułu utraconego potencjału rynkowego. A takich kopiujących marek jest sporo. Mamy dowód, że byłyśmy pierwsze na rynku, a dodatkowo mamy potwierdzenie, że nasz produkt jest innowacją – tłumaczy co-founderka GLOV.

Monika Żochowska, dodaje, że przez pierwsze lata od uzyskania tego dokumentu otrzymuje się patent pending status, który odstrasza potencjalną konkurencję.

Rola klientek w budowaniu marki 

Klientki GLOV to społeczność o podobnych wartościach. Założycielkom spółki zależy na tym, by tworzyć bliskie relacje z osobami kupującymi ich produkty. – To, co obiecujemy, to realizujemy. Klient to nasz pan – mówi Monika Żochowska.

Większość stałych klientek pochodzi z polecenia. Marketing szeptany jest potężną siłą GLOV.

Less waste i naturalność

Jedną z misji marki jest zwrócenie uwagi na ochronę zasobów wód słodkich, czyli rzek, które później wpadają do mórz. Ekologia jest bardzo ważna dla GLOV.

Kiedy kończy się optymalny czas użytkowania rękawiczki, właścicielki firmy rekomendują, by jej nie wyrzucać (ponieważ nie jest wytworzona z naturalnego materiału), ale by ją wykorzystać np. do czyszczenia butów lub karoserii w samochodzie.

– Jeśli produkt jest już bardzo zużyty, można go wrzucić do któregoś z kubików znajdującego się w drogeriach Sephora. Potem przerabiamy taką rękawiczkę na granulat, z którego robimy ławki. Dwie pierwsze z nich stanęły już na Bulwarze Gdyńskim. Cieszę się, że powstał ten projekt, ponieważ nie pozostawiamy już po sobie żadnego negatywnego śladu. Jedna ławka oznacza, że 8 000 konsumentek oddało zużytą rękawiczkę GLOV. To też oznacza, że oszczędziliśmy środowisku 4 mln jednorazowych bawełnianych płatków do demakijażu. Powinniśmy o każdym przedmiocie pomyśleć, czy nadaje się już do wyrzucenia, czy może możemy jeszcze go do czegoś wykorzystać – dodaje współtwórczyni brandu.

 

Partnerem naszych rozmów jest PKO Bank Polski.

Konferencja Infoshare 2021 zgromadziła ponad 4500 tysiąca uczestników, ponad 300 technologicznych startupów, korporacje oraz blisko 150 ekspertów z całego świata, którzy dzielili się wiedzą na 5 scenach Infoshare. Ta największa technologiczna konferencja w CEE odbyła się w październiku 2021 w Gdańsku.

 

Kolejne wywiady będą pojawiały się w najbliższych dniach na naszej stronie! Znajdziesz je tutaj: Człowiek w świecie wielkich technologii. Startujemy z nowym cyklem wideo wywiadów