Jak stworzyć skuteczny newsletter – kilka wskazówek od praktyka

Dodane: 24.11.2020

Ireneusz Klimczak

Udostępnij:

Jeżeli Twoja lista kontaktów złożona jest z osób zainteresowanych Twoim produktem, mających potencjał, aby stać się Twoimi klientami, newsletter może być bardzo skutecznym narzędziem sprzedaży.

Dowodem na to jest newsletter TechSoup Polska, dzięki któremu fundacja odnotowała dwunastokrotny wzrost zamówień (tak 1200%!) rok do roku okresie od marca do kwietnia 2020.

Całość case study dostępna na stronie https://www.getresponse.pl/klienci/techsoup

W niniejszym artykule podzielę się z Tobą kilkoma dobrymi praktykami, dzięki którym Liza Nema koordynatorka projektów w TechSoup Polska tworzy newsletter, który przekłada się na tak spektakularne wyniki biznesowe.

1. Przemyśl, jakie treści będziesz wysyłać do odbiorców

W pierwszej kolejności zaplanuj treść newslettera. Pamiętaj, że o jego skuteczności przede wszystkim zdecyduje fakt czy odbiorcy będą uważać otrzymywane treści za wartościowe.

Gotowy plan treści pomoże Ci dobrać odpowiedni szablon do przekazu, a nie odwrotnie.

Szablon newslettera TechSoup Polska podzielony jest na segmenty poświęcone poszczególnym elementom oferty. Każdy segment zakończony jest wyraźnym wezwaniem do działania. 

2. Wybierz szablon

Profesjonalne platformy do email marketingu oferują wiele gotowych szablonów, których wykorzystanie znacznie ułatwia pracę oraz skraca czas potrzebny do przygotowania newslettera.

Do biblioteki GetResponse regularnie dodawane są nowe szablony.

Możesz wybrać jeden z gotowych szablonów lub zaprojektować własny, korzystając z tzw. pustego szablonu, który umożliwia wykorzystanie gotowych elementów w edytorze.

3. Dostosuj szablon do swoich potrzeb 

Każdy z szablonów możesz dowolnie zmodyfikować, aby idealnie pasował do identyfikacji wizualnej Twojej działalności.

Zmień kolory, aby były zgodne z Twoją marką, dodaj logotypy i pozostałe elementy graficzne.

Intuicyjny edytor wiadomości pozwala na szybkie przygotowanie dowolnego szablonu.

4. Dodaj wezwanie do działania

Wezwanie do działania (CTA – ang. call to action) jest najważniejszym elementem wiadomości. To dzięki niemu odbiorcy mogą dokonać czynności, na której Ci zależy: wpłacić datek, zapisać się na wydarzenie itp.

Upewnij się, że treść wezwania do działania jest zrozumiała, a przycisk CTA wyróżnia się na tle pozostałych elementów szablonu.

Newsletter od Zbawcy Win z wyraźnym wezwaniem do działania.

5. Przed wysłaniem sprawdź, jak newsletter wyświetla się na ekranie monitora i telefonu

Od pewnego czasu większość osób odbiera maile na urządzeniach mobilnych. Upewnij się, że przygotowana przez Ciebie wiadomość wygląda świetnie na każdym urządzeniu.

Podgląd wiadomości na komputerze stacjonarnym oraz urządzeniu mobilnym. 

6. Analizuj statystyki i na podstawie danych modyfikuj wysyłane treści

Obserwuj statystyki newsletterów. Monitoruj współczynnik otwarć, kliknięć oraz pozostałe wskaźniki efektywności. Dzięki statystykom będziesz w stanie ocenić, jakie treści cieszą się największą popularnością i dopasować je do zainteresowań i preferencji grupy docelowej.

Możliwość wyświetlenia statystyk 2 newsletterów pozwala na porównanie zaangażowania.

7. Nie bój się eksperymentować

Szablony warto co jakiś czas odświeżać. Sprawdź, jak Twoi odbiorcy reagują na krótkie maile i prosty przekaz, a innym razem wyślij rozbudowany newsletter z kilkoma segmentami. Pamiętając jednak o zachowaniu kluczowych elementów graficznych marki.

Dzięki testom, po pewnym czasie będziesz miał większą świadomość preferencji osób na liście kontaktów. Twoje eksperymenty przełożą się na realną wiedzę, dzięki której zwiększysz skuteczność swoich newsletterów.

Autor: Ireneusz Klimczak Content Project Manager w GetResponse. Ekspert w dziedzinie email marketingu i marketing automation. Lubi dzielić się wiedzą na różne sposoby znajdziesz go na LinkedIn. Nie lubi żargonu.

Materiał pochodzi z ebooka „E-commerce 2020/2021. Jak skutecznie sprzedawać w Internecie?„.  Pobierz za darmo!

Materiał powstał przy współpracy z GetResponse