Jak tempo podejmowania decyzji przyspiesza rozwój startupu – Bartosz Czerkies i Tomasz Stawarski (Tequipy)

Dodane:

Marta Janczewska-Bażak Marta Janczewska-Bażak

Jak tempo podejmowania decyzji przyspiesza rozwój startupu – Bartosz Czerkies i Tomasz Stawarski (Tequipy)

Udostępnij:

W najnowszym odcinku MamStartup Podcast rozmawiamy z twórcami Tequipy o tym, jak zbudowali startup oparty na własnych doświadczeniach, dlaczego szybkie decyzje i działanie są kluczowe w ich podejściu do rozwoju biznesu oraz czego nauczyli się podczas swojej pierwszej rundy finansowania.

Czym jest Tequipy?

Tequipy to platforma umożliwiająca kompleksowe zarządzanie sprzętem IT w firmach – od zakupu, przez konfigurację i naprawy, aż po odbiór zużytego sprzętu. Wszystkie procesy są realizowane przez Tequipy, niezależnie od tego, gdzie na świecie pracują zatrudnieni.

Rozwiązanie pozwala zespołom IT znacząco ograniczyć czas potrzebny na obsługę sprzętu i usprawnia operacje w modelu pracy zdalnej lub w rozproszonych strukturach. Obecnie z platformy korzysta ponad 50 firm w przeszło 140 krajach.

Od znajomych do klientów

Tomasz, Bartosz i Albert zaczęli rozwijać Tequipy po godzinach. Pierwszymi klientami byli znajomi z czasów pracy w Revolucie.

– Na początku nasze rozmowy sprzedażowe były bardziej customer research niż typową sprzedażą – przyznaje Tomasz Stawarski.

Zespół szybko zrozumiał, że tempo decyzji ma bezpośredni wpływ na rozwój.

– Najważniejsze było szybkie podejmowanie decyzji i testowanie na żywym organizmie. Zrozumieliśmy, że to jedyny sposób, żeby dowiedzieć się, czy nasz pomysł rzeczywiście wnosi wartość – dodaje.

Pierwsza runda finansowania

Po udanym starcie i rosnącym zainteresowaniu, Tequipy zdecydowało się na pozyskanie środków w rundzie pre-seed.

– Nie zbieraliśmy pieniędzy, bo musieliśmy, tylko po to, żeby przyspieszyć nasz rozwój i nie zostać w tyle za konkurencją – tłumaczy Tomasz.

Fundraising okazał się wymagający.

– Zebraliśmy sporo lekcji. Gdybyśmy teraz podchodzili do tego jeszcze raz, zrobilibyśmy to inaczej – mówi Bartosz Czerkies.

Jedna z kluczowych lekcji dotyczyła podziału zadań:

– Jeżeli podejmuje się decyzję o zbieraniu funduszy, to trzeba poświęcić na to czas. Musi być jeden człowiek, który tylko tym się zajmuje. To, myślę, była nasza największa lekcja – przyznaje Tomasz.

Najtrudniejsze okazało się jednak zdobycie zaufania pierwszego inwestora.

– Najtrudniejsze było zdobycie tego pierwszego inwestora, który uwierzył w nas i zaangażował się. Dopiero potem zaczęło to iść łatwiej – wspominają.

 

Posłuchaj całej rozmowy z Bartoszem Czerkiesem, Tomaszem Stawarskim i Albertem Podrazą z Tequipy w MamStartup Podcast.

 

Zobacz również:

Konieczny, Majewski oraz Unfold.vc inwestują w Tequipy. Ex-zespół Revoluta wprowadza do firm inteligentnych agentów IT