Jak w ciągu roku zmienić startup w dochodowy biznes? O tym mówi się w Idea Hub

Dodane: 30.01.2017

Informacja prasowa

Udostępnij:

Spotkania w krakowskim Idea Hub już na dobre wpisały się na mapę wydarzeń dla startupów i początkujących przedsiębiorców. Prelegentką styczniowego spotkania była Monika Świędrych – twórczyni startupu z dziedziny LegalTech – prawos.pl.

Na zdjęciu: Monika Świędrych | fot. materiały prasowe 

O tym, jak zmienić startup w dochodowy biznes, inwestować zarobione środki i dlaczego zewnętrzny inwestor to nie zawsze jest najlepszy pomysł, mówiła prelegentka podczas prezentacji.

Skąd pomysł na prawniczy startup?

Obserwacja rynku polskiego i rynków zagranicznych pozwala nabrać świeżej perspektywy i zdobyć inspiracje. Tak było w przypadku Moniki Świędrych, która w czasie odbywania praktyki w Wydziale Handlu i Inwestycji Polskiej Ambasady w Berlinie oraz pisania pracy magisterskiej kończącej studia prawnicze na Uniwersytecie Jagiellońskim, postanowiła ze studenta stać się przedsiębiorcą. Portal prawos.pl  jest już od roku online. Jesteśmy u progu publikacji nowej wersji Prawos.pl 2.0  – z nowymi funkcjonalnościami i ultranowoczesną grafiką. Od samego początku, aż do dziś, do pierwszej poważnej zmiany na portalu, finansujemy się sami, sami zarabiamy na swoje pensje i kolejne inwestycje – przyznaje Monika Świędrych.  Uważam, że nie ma lepszego inwestora w każdym startupie niż sam klient, który uwielbia naszą usługę i chcę za nią zapłacić. Nic bardziej nie motywuje młodych firm jak zarobione środki, które możemy poświęcić na ciągłe doskonalenie usługi i podejmowanie nowych wyzwań – dodaje Monika. 

Twórczyni startupu prawniczego za najważniejsze czynniki sukcesu uznaje:

  • utrzymanie bezpośrednich relacji z klientem;
  • budowanie biznesu od góry a nie od dołu, co w praktyce oznacza koniec mikrozarządzania, do którego większość młodych przedsiębiorców ma słabość;
  • kończyć codziennie wszystkie planowane czynności – w prosty sposób możemy uzyskać przewagę nad konkurencją, która odpuszcza i przekłada wysłanie maila czy wykonanie telefonu na poranek dnia następnego lub po prostu kolejny dzień;
  • każdy CEO jest sprzedawcą – należy o tym pamiętać w czasie każdej sytuacji biznesowej. To, z jakim entuzjazmem będziesz opowiadał o swoim pomyśle, przełoży na to, czy ludzie będą chcieli za tobą podążać;
  • potrzeby i oczekiwania ludzi – zarówno klientów jak i pracowników- powinny być zawsze w zasięgi wzroku CEO, bo to od nich zależy sukces startupu;
  • stałe doskonalenie siebie i inwestowanie w samorozwój pośrednio otwierają nowe rynki. Każdy CEO startupu powinien obrać azymut na samodoskonalenie się i mocno się go trzymać.

Prezentacje ze spotkań do pobrania pod linkiem.

Biznes się kręci w Idea Hub

Monika to jedna z tych inspirujących postaci, które z przyjemnością gościmy w naszym coworku i których nazwisko zapełnia listę uczestników w kilka godzin. Podczas styczniowego cyklu gościliśmy też twórcę Prodrobota – Bartłomieja Wielogórskiego, który opowiedział o tym, dlaczego warto brać udział w konkursach dla startupów. Oba spotkania miały formę studium przypadku poszczególnych biznesów. No najcenniejsza wg naszych uczestników forma przekazania wiedzy i doświadczenia– mówi Marta Bloch, Manager Projektu. Co miesiąc w Idea Hub spotykają się ludzie biznesu, by wspólnie wymienić doświadczenia, zdobyć nowe kontakty, posłuchać rad tych, którzy już odnieśli sukces. 

Czy Kraków  będzie zagłębiem startupów?

icon-112px-padlock Created with Sketch.

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem