Jak wskazują wyniki międzynarodowych badań (realizowanych także w Polsce), stali klienci robią zakupy średnio o nawet kilkukrotnie większej wartości niż klienci pierwszorazowi. Koszt utrzymania tych klientów jest znacznie niższy niż koszt zdobycia nowych. A do tego dużo chętniej dzielą się dobrymi opiniami o sklepie niż klienci, którzy zrobili w nim zakupy tylko raz.
O ile korzystna cena i wygodna dostawa są czynnikami, które w największym stopniu oddziałują na nowych klientów, to dla stałych klientów warunkiem lojalności jest przede wszystkim jakość obsługi. Najważniejsze – jak szybko sklep odpowiada na ich pytania i zamówienia, bądź rozwiązuje zgłoszone problemy. Po drugie – czy łatwo jest skontaktować się ze sklepem przez dowolny kanał komunikacji (telefon, mail, formularz www, czat, media społecznościowe). Po trzecie – czy każdy klient jest traktowany indywidualnie, czyli czy pracownicy pamiętają jego poprzednie zamówienia, preferencje i oczekiwania i potrafią dzięki temu odpowiednio doradzać w procesie zakupowym.
Jak zdobyć lojalnych klientów? Jakie rozwiązania technologiczne są rekomendowane, aby zdobyć serca klientów, a które są absolutną koniecznością? Odpowiedzi na te pytania, a także na szereg innych dotyczących optymalnej (także pod względem kosztów) obsługi w e-sklepie można poznać podczas bezpłatnych porannych warsztatów ŚNIADANIE DLA E-HANDLU, które odbędą się 15 czerwca w Warszawie (wymagana wcześniejsza rejestracja). Warsztaty odbywają się pod patronatem medialnym Dziennika Internautów, Fundacji Polak 2.0, e-biznes.pl, 4biznes.eu, Forum Call Center.
Przed warsztatami zapraszamy do lektury bezpłatnego e-booka o budowaniu lojalności klientów e-sklepu: pobierz e-book. Skrót informacji z e-booka przedstawia poniższa infografika.