Jak zrozumieć ludzkie emocje? Na to pytanie najlepiej odpowie komputer

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Firma Quantum Lab wygrała Best Startup 2016 – prestiżowy konkurs dla firm realizujących projekty, których potencjał innowacyjny może zmieniać całe rynki lub branże. Rozwijająca się przy wsparciu funduszu Black Pearls VC spółka uczy komputery, jak zrozumieć i analizować ludzkie emocje i zachowania.

Detekcja, rozpoznawanie i analiza ludzkich reakcji emocjonalnych oraz ich analiza to wciąż młody rynek, jednak jego znaczenie oraz wielkość – rosną skokowo z roku na rok. Szacuje się, że w latach 2013-2015, rynek ten urósł z około 4 mld dolarów – do ponad 5,5 mld dolarów w skali globalnej – mówi Bartosz Rychlicki, szef Quantum Lab – Rozwijamy się więc wraz z tym rynkiem i jesteśmy przekonani, że w obliczu rosnącego zapotrzebowania na zwiększanie skuteczności przekazów marketingowych, czy na przykład rosnących zagrożeń związanych z bezpieczeństwem – będziemy mieli pełne ręce roboty.

Spółka Quantum Lab rozwija swoje technologie w Polsce od 2013 roku. Początkowe skupienie na pracach badawczo-rozwojowych przy zaangażowaniu inżynierów (IT) oraz psychologów społecznych zaowocowało powstaniem narzędzi, o których jeszcze niedawno agencje reklamowe, marketingowcy lub menedżerowie sieci sprzedaży – mogli tylko pomarzyć.

Jednak pierwszym klientem Quantum Lab została sieć fast food …. ze Stanów Zjednoczonych. W oparciu o wyniki analiz behawioralnych klientów i obsługi w lokalach sieci, menedżerowie postanowili przeszkolić swoich sprzedawców. Poprzez modyfikacje zachowań osób przyjmujących zamówienia –  takich jak uśmiech czy gra ciała – poprawiono satysfakcję klientów, a co a tym idzie – podniesiono przychód w badanych restauracjach.

Narzędzia analityczne wypracowane przez Quantum Lab mają znacznie szersze zastosowanie. W czasach, gdy tak ogromne znaczenie przypisuje się tzw. content marketingowi i tworzeniu treści opartych o emocje, to właśnie te ostanie są kluczowe z punktu widzenia skuteczności przekazu. Podobnie – na przykład w procesie sprzedaży. Znaczenie tzw. doznań klienta (customer experience) jest tu nie do przecenienia, a możliwość zmierzenia emocji towarzyszących jego zakupom to kopalnia wiedzy o tym, co sprzedawca lub menedżer sieci może zrobić lepiej.

Zwycięstwo w konkursie Best Startup ma dla nas wyjątkowe znaczenie. Jury konkursu składało się ze znakomitych osobowości ze świata marketingu i innowacji, tak więc wygrana to nie tylko wyjazd do Cannes na Innovation Lions – dodaje Bartosz Rychlicki z Quantum Lab – to przede wszystkim potwierdzenie tego, że idziemy w dobrym kierunku.