Pierwsze wydanie aplikacji TikTok (pod nazwą musical.ly) miało miejsce w 2016 roku. Od tego czasu platforma zdobyła uznanie w 150 krajach na całym świecie, w tym również w Polsce. Jej potencjał doceniają nie tylko użytkownicy, ale także marketerzy, którzy za pomocą platformy mogą dotrzeć ze swoimi produktami do atrakcyjnych grup docelowych.
Znamy potencjał marketingowy drzemiący w kampaniach promocyjnych prowadzonych za pomocą aplikacji TikTok, ale żeby były one skuteczne, potrzebujemy m.in. poznać preferencje jej użytkowników. Opracowany przez agencję GetHero raport dostarcza marketerom nie tylko cennych informacjio tym kim są użytkownicy tej platformy, ale także obrazuje ich zachowania.
Czy TikTok podnosi efekty sprzedażowe?
Brandy coraz częściej dostrzegają potencjał marketingowy, który drzemie w aplikacji. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak go w pełni wykorzystać. Z przeprowadzonych badań wynika, że 33,1% respondentów docenia kreatywne treści twórców, które powstają w wyniku komercyjnej współpracy z markami. Warto również zaznaczyć, że 34% respondentów deklaruje, że nie przeszkadza im współpraca komercyjna influencerów z różnymi brandami. Być może wynika to z tego, że reklamy twórców na TikToku są na tyle angażujące i kreatywne, że nie wywołują negatywnych emocji wśród użytkowników.
Badania potwierdzają również, że twórcy dostarczający content w aplikacji mają wpływ na wzrost sprzedaży produktów marek, z którymi współpracują. Prawie co czwarty ankietowany (24%) przyznał, że zdecydował się na zakup produktu pod wpływem reklamy, którą zobaczył na kanale influencera.
Zaangażowanie użytkowników TikToka
Badania wykazały, że ponad 82% respondentów korzysta z aplikacji od ponad roku. Zatem decydując się na działania marketingowe przy wykorzystaniu tej platformy mamy duże szanse na to, że uda nam się nawiązać trwałe relacje z potencjalnymi klientami.
Co ciekawe, użytkownicy TikToka spędzają dużo czasu korzystając z platformy – 40% ankietowanych używa jej ponad 60 minut w ciągu dnia. Natomiast prawie co trzeci badany (30%) używa aplikacji 30-60 minut dziennie. Warto również wspomnieć, że największa grupa badanych odpowiedziała, że odwiedza TikTok do pięciu razy dziennie – blisko38% osób biorących udział w wywiadzie.
Badanie użytkowników aplikacji TikTok zostało przeprowadzone w okresie od 20 grudnia 2019 do 7 stycznia br. Wzięło w nim udział 1703 respondentów. Raport został przygotowany i opracowany przez agencję GetHero przy współpracy z badaczami SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego. Prowadzone badanie umożliwiło opracowanie raportu, który oprócz powyższych danych, uwzględnia m.in. kategorie treści nagrywanych i oglądanych przez respondentów, wady oraz zalety platformy, ale także preferencje użytkowników TikToka niezwiązane tylko z aplikacją.
Pełną wersję raportu można pobrać tutaj.