Jak zwiększyć wyniki sprzedaży Twojego produktu? Przestań sprzedawać, zacznij słuchać

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

Jak za darmo generować leady? Jak napisać skuteczny „cold mail”? Jak przygotować się do rozmowy telefonicznej z klientem? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi znajdziecie w nowym ebooku traktującym o technikach sprzedaży produktów internetowych.

Jakość, a nie szybkość

Na potrzeby ebooka przygotowanego przez zespół InStream powstała też seria wywiadów z przedsiębiorcami rozwijającymi największe firmy działające w internecie. W materiale wystąpili m.in. dyrektor sprzedaży w Linkedin, dyrektor sprzedaży w LiveChat i dyrektor sprzedaży w Brand24, którzy opowiedzieli, w jaki sposób sprzedają swoje internetowe produkty i doradzają jak usprawnić ten proces w każdej internetowej firmie.

– Czas do pierwszej odpowiedzi, ramy czasowe są super, ale słuchanie klientów i tego co mówią na początku nie pozwala Ci określić, co jest dla nich najważniejsze – mówi Chris Sallen, VP of Sales w UXPin. Jego zdaniem, dzięki temu, że skupimy się na słuchaniu tego, co ma do powiedzenia nasz klient, dowiemy się np., że nie zależy mu na szybkości naszej usługi, ale na jakości.

Wyczerpujące odpowiedzi

Zaleca każdemu początkującemu przedsiębiorcy skupienie się na pozyskaniu wyczerpujących odpowiedzi od klientów i budowaniu relacji od pierwszych dni pracy nad produktem. – Może to przynieść wiele korzyści, ale dowiesz się o nich z rozmowy z klientem – dodaje. Podobnego zdania co Chris Sallen jest Bartosz Majewski, Chief Sales Officer w RightHello.

– Idealnie jest wtedy, jak klienci po prostu dostają trochę więcej wartości. Cały szkopuł polega na tym, żeby do tego doprowadzić – mówi Bartosz Majewski. Customer Success jest receptą na to, by znaleźć odpowiedni sposób na przekonanie klienta do zapłacenia właśnie za naszą usługę. Dodaje, że nie ma jednej odpowiedzi na pytanie, czy istnieje idealny moment na rozmowę z klientem o kosztach korzystania z naszego produktu.

Transparentność

Mick Griffin, Chief Revenue Officer w Brand24 z kolei uważa, że o kosztach usługi należy mówić jak najszybciej to możliwe. – Uważam, że na dzisiejszym rynku transparentność jest dla klienta sprawą kluczową – przekonuje. Klient chce wiedzieć, że za usługą nie kryją się jakieś dodatkowe koszty. – Dlatego im bardziej jesteś otwarty, im pewniej czujesz się ze swoimi stawkami, tym bardziej klient w nie uwierzy – dodaje.

Ebook, który możecie pobrać zupełnie za darmo z tej strony, jest skierowany dla każdego przedsiębiorcy, ale też osoby zajmującej się sprzedażą w startupie. Filip Duszczak, autor ebooka, określa go jako „Praktyczny poradnik dla startupów z branży SaaS”. O sposobach na udaną sprzedaż opowiadają autorzy sukcesu znanych na świecie firm z branży SaaS.