Jako imigrant masz świeże spojrzenie na rynek, na którym planujesz rozwinąć swój biznes – Maria Amelie (Startup Migrants)

Dodane:

Julia Gugniewicz Julia Gugniewicz

Jako imigrant masz świeże spojrzenie na rynek, na którym planujesz rozwinąć swój biznes – Maria Amelie (Startup Migrants)

Udostępnij:

Maria Amelie jest rosyjską dziennikarką, pisarką i przedsiębiorczynią mieszkającą w Norwegii, która przez wiele dobrych lat walczyła o to, by móc legalnie żyć i pracować w tym kraju. Jej własne doświadczenia zainspirowały ją do stworzenia startupu i think-tanku Startup Migrants, który pomaga imigrantom w stawianiu pierwszych kroków w biznesie. W naszym wywiadzie dowiecie się więcej o jej niezwykłej historii.

Na początku maja w Gdańsku odbyła się 13. edycja konferencji Infoshare. W naszym studiu w strefie PKO Banku Polskiego przeprowadzaliśmy wywiady z twórcami innowacyjnych spółek technologicznych i przedstawicielami sceny startupowej.

Kolejnym materiałem, który Wam dziś prezentujemy jest wywiad z Marią Amelie, dziennikarką, pisarką i przedsiębiorczyni. Jej debiutancka książka pt. „Nielegalna Norweżka” szybko stała się bestsellerem i wywołała głośną debatę publiczną za sprawą poruszanego tematu imigrantów w Norwegii. Obecnie Maria Amelie ma na koncie cztery wydane książki oraz ponad 300 artykułów na temat migracji, technologii i przedsiębiorczości. W wyniku własnych doświadczeń założyła think-tank Startup Migrants, który pomaga migrantom w rozwijaniu swoich działalności w kraju, w którym przebywają.

„Nigdy nie sądziłam, że zostanę przedsiębiorczynią, bo jeszcze za czasów dzieciństwa pamiętam, jak mój tata ciężko pracował i nagle wszystko stracił. W między czasie jednak napisałam kilka książek na temat przedsiębiorczości, przeprowadziłam też wiele wywiadów z osobami, którym udało się osiągnąć sukces w branży technologicznej w Norwegii i uświadomiłam sobie, jak wiele mnie z nimi łączy.

Jako migrantka nigdy nie sądziłam, że może mi się udać osiągnąć sukces, bo wielokrotnie dorastając słyszałam, że np. nie mam wystarczającego doświadczenia. Jednak po rozmowach z założycielami odnoszących sukcesy firm doszłam do wniosku, że podstawą jest przede wszystkim innowacyjny pomysł na biznes i chęć do podjęcia ryzyka”.

Aby dowiedzieć się więcej informacji na temat Marii Amelie, zachęcamy do obejrzenia poniższego wywiadu.