Japoński robot Pepper trafia do sprzedaży. Kolosalna kwota i ograniczona liczba sztuk

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Japoński gigant telekomunikacyjny SoftBank wprowadza do sprzedaży inteligentnego robota Pepper. Liczba sztuk, które przeznaczono do sprzedaży jest mocno ograniczona. Jack Ma, prezes Alibaby – największej platformy e-commerce, twierdzi, że Pepper będzie hitem na skale światową.

Robot przynieś, podaj, pozamiataj

Francuska spółka Aldebaran Robotics specjalizująca się w tworzeniu robotów i japoński gigant telekomunikacyjny SoftBank stworzyli niezwykłego androida. Pepper, bo tak się nazywa, mierzy nieco ponad metr wysokości i waży 28 kilogramów. Twórcy maszyny kreując nowoczesne urządzenie wzorowali się na Astro-Boyu, bohaterze japońsko-amerykańskiego filmu animowanego.

fot. aldebaran.com

Efekt robi wrażenie. Przypominający dziesięcioletnie dziecko robot wygląda przyjaźnie, a dzięki zastosowanej technologii jego możliwości również są imponujące. Pomysłodawcy projektu są przekonani, że kiedy Pepper trafi do nabywców od razu stanie się członkiem ich rodzin. I taką funkcję ma pełnić. Okazuje się, że android potrafi wykonywać skomplikowane zadanie, takie jak np. opieka nad starszymi i chorymi ludźmi oraz udzielanie pomoc przy domowych obowiązkach. Masayoshi Son, CEO SoftBanku, dodaje, że jego celem było wyprodukowanie urządzenia, który sprawi, że ludzie będą się uśmiechać.

Ponad 26 tysięcy złotych za Pepper

Ale czy proponowana cena, za która można już od jutra nabyć Pepper przywoła uśmiechy na twarzach pierwszych klientów? Z tym może być różnie, ponieważ urządzenie jest drogie i można je kupić za 198 tysięcy jenów, czyli ok. 5 800 złotych. Należy jednak zwrócić uwagę, że to nie jedyne koszty związane z utrzymaniem elektronicznego domownika. Chcąc korzystać z pełnych możliwości androida, należałoby mieć dostęp do aplikacji i funkcji udostępnianych poprzez chmurę danych. Jak podaje serwisu The Wall Street Journal, miesięczna cena za trzyletni abonament to 25 000 jenów, a więc kupując robota trzeba będzie jeszcze płacić ok. 741 złotych miesięcznie. W ciągu trzech lat suma rośnie do ponad 26 tysięcy złotych.

Łatwo więc zorientować się, że produkt nie jest dedykowany przeciętnemu Kowalskiemu. Ponadto liczba sztuk, które jutro tafią do sprzedaży jest ograniczona do 1 000 maszyn. Mimo to, właściciele SoftBanku są pełni optymizmu i planują w najbliższym czasie rozpocząć projekt „Pepper for Biz”, a szczegóły akcji zostaną podane w przyszłym miesiącu. Zdaje się, że odpowiednim segmentem, do którego należałoby skierować androida jest branża medyczna. Instytut Badawczy Yano szacuje, że wydatki placówek medycznych na roboty w 2020 roku osiągną 35 miliardów jenów. Chiński przedsiębiorca i właściciel Alibaby, Jack Ma, jest przekonany, że Pepper w krótkim czasie stanie się tam samo popularny jak samochody, czy samoloty.