Jobsquare dostaje dodatkowe miliony i zapowiada realizację programu dla pracodawców

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Misiak, Owerko i ich fundusz bValue zwiększają pulę pieniędzy dla aplikacji Jobsquare. Te pozwolą rozwinąć sieć handlową i uruchomić program wspierający jakość i dobre praktyki zatrudnienia wśród pracodawców.

Pierwsza polska aplikacja do mobilnej rekrutacji Jobsquare wypływa na coraz szersze wody rodzimego rynku zatrudnienia. Aplikacja, nazywana Tinderem do szukania pracy, zanotowała liczbę ponad 50 tys. użytkowników na koniec stycznia 2017. Jobsquare korzysta z fali wznoszącej i przystępuje do realizacji kolejnych planów, które mają pozwolić na przeskoczenie następnego progu liczby użytkowników oraz podniesienie wyceny aplikacji. 

Jobsquare także w mniejszych miastach 

Na początek Jobsquare chce zwiększyć swoje zaangażowanie i liczbę użytkowników w kolejnych miastach Polski. Aplikacja jest już obecna w największych miastach kraju, ale wciąż stara się docierać do kolejnych użytkowników, tak po stronie pracodawców, jak i pracowników – Dlatego chcemy, aby w każdym mieście wojewódzkim pojawił się doradca i przedstawiciel handlowy w jednej osobie pozyskujący do współpracy kolejnych pracodawców – tłumaczy Marcin Fiedziukiewicz twórca aplikacji – chcemy też zacząć docierać do mniejszych miast, gdzie zwłaszcza nieduzi pracodawcy nie mają możliwości i środków na skorzystanie z usług choćby agencji pracy – dodaje Fiedziukiewicz. Równolegle dodatkowe środki pomogą wzmocnić marketing i promocję narzędzia po stronie pracowników. Dzięki temu twórcy aplikacji liczą na przekroczenie wkrótce kolejnego progu liczby 100 tys. użytkowników. 

Program „Rekomendowany Pracodawca” 

Część pieniędzy pomoże w realizacji projektu „Rekomendowany Pracodawca”, któremu honorowy mecenat przyznały Krajowa Izba Gospodarcza, Pracodawcy RP oraz Polska Rada Biznesu. To program skierowany zwłaszcza do małych i średnich pracodawców. Jego celem jest promocja dobrych praktyk w polityce zatrudnienia pracowników. Jobsquare chce nadawać tytuł rekomendowanego pracodawcy, wyróżniając w ten sposób pracodawców, którzy spełniają określone standardy względem swoich pracowników. Program ma być realizowany w całej Polsce i dostępny dla wszystkich chętnych przedsiębiorców. Start projektu zapowiadany jest na początek marca br. Program jest między innymi efektem działalności badawczej prowadzonej przez twórców aplikacji, a skupionej na tworzeniu raportów społecznych, poświęconych wybranym sferom zatrudnienia i rynku pracy. Również ta działalność ma być kontynuowana w tym roku. 

Przekonuje globalny potencjał 

Jobsquare szuka swojej szansy także na rynkach zagranicznych. W gronie użytkowników znajduje się ponad 5 tys. pracowników z Ukrainy. Aplikacja jest dostępna między innymi w językach rosyjskim i ukraińskim i będzie poszerzać liczbę użytkowników na tamtejszym rynku. Aplikacja poza przeprowadzeniem testów w USA (w 2 kwartale 2017), planuje testy rynków środkowoeuropejskich. W ciągu 2 tygodni dostępne będą jej wersje węgierska, czeska oraz niemiecka. 

 – W bValue wierzymy w konieczność innowacji i digitalizacji nowych segmentów rynku, a takim rynkiem jest również pośrednictwo pracy. Zwiększamy zaangażowanie w Jobsquare gdyż jest to jeden z najlepszych przykładów na rynku HRTech w Polsce, widzimy, że ta aplikacja ma potencjał globalny i jesteśmy gotowi wspólnie z zarządem budować jej wartość – wyjaśnia Maciej Balsewicz współzałożyciel i CEO funduszu bValue. 

bValue to fundusz typu venture capital, gdzie inwestują między innymi znani polscy przedsiębiorcy, tacy jak Marian Owerko, Tomasz Misiak, Rafał Brzoska, Tomasz Hanczarek i Marek Dziubiński. Fundusz chce w najbliższych latach zainwestować sumę 100 mln złotych w rokujące startupy.

fot. pexels.com