JustChopped – składniki i przepis z dostawą prosto pod twoje drzwi, czyli meal-kit subscription services po polsku

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Najlepsze produkty, lokalni dostawcy i czysta radość gotowania, to przepis na biznes (dosłownie), którym poznańska firma JustChopped chce podbić Polskę. I są na najlepszej drodze do celu. Pomóc w tym może im każdy stając się inwestorem JustChopped za pośrednictwem platformy crowdfundingowej Beesfund

Zestawy składników do samodzielnego gotowania (ang. meal-kit subscripton services), podbiły rynki i żołądki na Świecie. Tylko między 2014 a 2015 rokiem wartość tego segmentu rynku wzrosła o 311% (!) i szacuje się, że trend ten będzie się utrzymywał. Blue Apron – niekwestionowany lider rynku w USA miesięcznie dostarcza do swoich klientów ponad 8 milionów zestawów. W 2015 roku został wyceniony na ponad 2 miliardy dolarów, a jego przychody szacuje się na ponad 800 milionów dolarów.

Firmy realizujące meal-kit subscripton services, czyli dostarczające świeże, odmierzone składniki na dania wraz z przepisami do ich samodzielnego przygotowania, zyskują na popularności na całym świecie. Firma konsultingowa Technomic przewiduje, że w ciągu następnych dziesięciu lat wartość tego segmentu rynku FMCG wzrośnie do nawet 5 miliardów dolarów.  W samych Stanach Zjednoczonych działa obecnie już ponad 150 firm oferujących tego typu usługę. Największym konkurentem wspomnianego wcześniej Blue Apron jest założone Berlinie HelloFresh, które w grudniu pozyskał 88 milionów dolarów finansowania w celu przygotowania spółki do wejścia na giełdę.

W Polsce, a dokładniej w Poznaniu, od początku 2016 roku działa JustChopped. Jego twórcy pozyskali finansowanie od SpeedUp Venture Capital Group. Dzięki temu firma zaczęła dostarczać pierwsze regularne zamówienia mieszkańcom Poznania i Warszawy.

– Po trwającym 10 miesięcy okresie MVP zebraliśmy informacje, dzięki którym udało się zdefiniować grupę docelową, maksymalny próg cenowy produktu oraz wymagania jakościowe – mówi Borys Baran, współtwórca projektu. – Dzięki otrzymanej rundzie finansowania mieliśmy możliwość zbudowania docelowej platformy e-commerce, poprawy jakości opakowań i konfekcjonowania, opracowania spójnej wizji identyfikacji wizualnej oraz oczywiście pozyskanie klientów – dodaje.

Twórcy firmy bardzo szybko rozpoczęli ekspansję do innych miast, od września usługa dostępna jest także w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Łodzi. – Szybka ekspansja, była od początku naszym celem, ale stanowiła też spore wyzwanie Jednym z największych była logistyka dostaw, które muszą być przeprowadzane w temperaturze 2-8 stopni Celsjusza. W chwili obecnej współpracujemy z dwoma firmami, które zapewniają ciąg chłodniczy od odbioru do doręczenia – mówi Borys Baran. – Nieustannie pracujemy nad pozyskaniem nowych klientów, oraz dalszym rozwojem usługi. Współpracujemy z najlepszymi lokalnymi (i nie tylko) dostawcami, by zapewnić naszym klientom składniki najwyższej jakości – dodaje.

W tej chwili zespół kończy przygotowania do akcji fundraisingowej realizowanej za pośrednictwem platformy equity crowdfundingowej Beesfund. Poza zebraniem rundy finansowania w wysokości 420 tysięcy złotych, celem akcji jest stworzenie społeczności ambasadorów JustChopped i jednocześnie jej klientów, oraz poszerzenie świadomości marki. Zebrane środki zostaną przeznaczone na dalszy rozwój platformy e-commerce, szeroko zakrojone działania komunikacyjne i sprzedażowe, uruchomienie systemu poleceń dla klientów, budowę aplikacji mobilnej do zamówień oraz dalszy rozwój firmy w kolejnych miastach.  Wszystkie informacje na temat akcji można będzie znaleźć na stronie www.akcja.justchopped.pl.

Jak działa JustChopped? Zestawy występują w wersjach dla dwóch osób oraz dla rodziny 2+2. Dania zamawiamy najpóźniej na 48h przed planowanym terminem dostawy za pośrednictwem strony justchopped.pl, płatności dokonujemy online, a wybrane zestawy są dostarczane pod wskazany adres do domu lub pracy. Co tydzień w menu jest do wyboru 8 dań, z których 4 są nowe, a 4 to najpopularniejsze z minionego tygodnia, w każdym menu dostępne są opcje mięsne i jarskie, a już wkrótce pojawią się także dania wegańskie. Ceny zestawów wahają się 15 do 40 zł za porcję dla jednej osoby, a czas przygotowania to od 25 do 60 minut w zależności od stopnia trudności dania. W chwili obecnej zestawy JustChopped można zamówić w jednorazowo, jednak w drugim kwartale bieżącego roku wprowadzony będzie także model subskrypcyjny.

W przypadku wyboru metody subskrypcyjnej użytkownik podpina do swojego konta kartę płatniczą, która w każdym tygodniu jest obciążana określoną kwotą. Na tej podstawie do konta dodawane są kredyty, którymi klient opłaca wybrane przez siebie zestawy. Subskrypcję można w dowolnym momencie wstrzymać lub anulować. Klienci JustChopped mogą zamówić dowolną liczbę zestawów, nie ma minimalnej wartości zamówienie jednak aby dostawa była darmowa wartość musi przekroczyć 60 zł. W każdym tygodniu dostępne jest dwanaście dań, cztery do sześciu zupełnie nowych i najpopularniejsze z poprzednich tygodni.

Na czym opiera się sukces i jak wygląda model działania firm z rynku meal-kit subscripton services? Odpowiedzi jest kilka. Najważniejszymi są wysoka jakość składników, oraz ciekawe propozycje dań. W połączeniu sprawia to, że użytkownicy usługi oszczędzają czas na planowanie domowego menu oraz zakupy. Kolejnym czynnikiem jest wygoda jaką daje dostępność produktów online oraz dostawa do wybranego miejsca domu lub pracy. Obiecujące są także prognozy. Rynek e-grocery w Polsce w roku 2016 był wart ok. 500 mln złotych. Według szacunków wartość ta ma wzrosnąć do 2020 roku do 2,5 mld złotych, przy niesłabnącym wzroście zainteresowania zakupami spożywczymi online na poziomie 30% w skali roku. Twórcy JustChopped są przekonani, że spora część  tego rynku może przypaść właśnie meal-kit delivery.

Niniejszy materiał ma charakter wyłącznie reklamowy i promocyjny, a rodzaj oferty publicznej nie wymaga udostępnienia prospektu emisyjnego, ani memorandum informacyjnego.