fot. unsplash.com
O krok od biznesu – jak sprawdzić czy mój pomył ma sens?
Do tej pory tylko duże firmy miały narzędzia umożliwiające sprawdzenie czy nowy produkt lub usługa przyjmie się na rynku. Unikając w ten sposób złych inwestycji czy niedopasowania do potrzeb grupy odbiorców. Tymczasem mali przedsiębiorcy nie mieli takiej możliwości, bazując zazwyczaj na swojej intuicji czy opinii najbliższych. Teraz każdy, kto ma pomysł na biznes może zrobić bezpłatny test na www.ingbank.pl/testujpomysl. „Testuj Pomysł” jest badaniem, na wybranej próbie 120 respondentów, którą można dobrać pod względem płci, wieku, a nawet regionu.
Przygotowanie narzędzia zostało zainspirowane codzienną pracą ING Banku Śląskiego z młodymi przedsiębiorcami, pasjonatami nowych pomysłów i inwestycji. Ludzi otwartych na zmieniający się rynek, a przy tym dostrzegających dla siebie szanse, a nie zagrożenia; będących panami swojego losu. To właśnie główne cechy ludzi z genem przedsiębiorczości – Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za marketing i komunikację w ING Banku Śląskim.
Jak działa Testuj Pomysł?
1. Wejdź na stronę „Testuj Pomysł” i wypełnij krótki formularz rejestracyjny
2. Opisz swój pomysł na biznes, przygotuj do pięciu pytań, które zadasz grupie badanych
3. Sprawdź wyniki. Kiedy osoby badane udzielą odpowiedzi, znajdziesz wyniki w zakładce Mój Test
Testujpomysł – Największa bezpłatna platforma badawcza skierowana do przedsiębiorców
W Polsce tylko kilka procent firm prowadzi profesjonalne badania rynku. Szczególnie mało badań przeprowadzają startupy, mikro i małe firmy. Realizując projekt Testujpomysł, bardzo zależało nam na połączeniu maksymalnego profesjonalizmu i jakości realizowanych badań z prostotą przeprowadzenia projektu badawczego dla przedsiębiorcy. Wierzę, że Testujpomysł pomógł i pomoże setkom firm w ich pierwszych decyzjach biznesowych. – Przemysław Wesołowski, Prezes Zarządu agencji badawczej SW Research.
O sukcesie platformy, oprócz wielu pozytywnych opinii, mogą świadczyć też inne dane. Od września 2017 roku przeprowadzonych zostało ponad 530 projektów, w których wykonano ponad 67 000 wywiadów. Polacy udzielili ponad 250 tys. opinii na temat pomysłów.
Dla kogo jest „Testuj Pomysł”?
„Testuj Pomysł” jest dla każdego, kto chciałby sprawdzić czy jego wizja własnego biznesu to dobry pomysł. Jeśli test wypadnie pomyślnie, wystarczy zrobić pierwszy krok! Osoby z genem przedsiębiorczości w każdej sytuacji widzą szansę na zrobienie interesu, niezależnie od branży czy okoliczności. Możliwości dostrzegają nie tylko w sobie, czyli we własnej wiedzy i umiejętnościach, ale i w świecie, innych ludziach; są wyczuleni na potrzeby rynku i dostrzegają w tym potencjał na swój rozwój. Dlatego często porywają się na prowadzenie biznesu w takich branżach, z którymi wcześniej nie mieli do czynienia. Możliwość sprawnego przetestowania pomysłu to rozwiązanie właśnie dla nich – Julia Izmałkowa, założycielka Agencji badawczej IZMAŁKOWA, realizującej badanie genu przedsiębiorczości wśród Polaków.