– Sukces w branży muzycznej jest w zasięgu każdego. Wystarczy wiedzieć, jak dobrze wystartować, współpracować z odpowiednimi ludźmi, a potem iść za ciosem i nie rezygnować z marzeń – mówi Rafał Konieczny, twórca działającego od 2014 roku startupu Delphy Records, w ramach którego powstało już ponad 300 projektów muzycznych. Z wytwórnią współpracowali m.in. Jagoda Judzińska z Top Model TVN, Katarzyna Góras, Stasiek Kukulski i Gabrysia Borys z Voice of Poland, Instagramerka Izabela Zabielska czy Alicja Rega, która reprezentowała Polskę na konkursie Eurowizji Junior w 2017 roku.
Każdy pojedynczy projekt to piosenka autorska, którą pomagają stworzyć zrzeszeni w inkubatorze muzycy (producenci muzyczni, tekściarze, realizatorzy) na indywidualne zamówienie klienta – każdego, kto ma ochotę wejść na rynek muzyczny. We współpracę zaangażowani są także menadżerowie muzyczni i specjaliści od marketingu muzycznego, którzy uświadamiają, na czym polega promocja muzyki w sieci i poza nią.
Współpraca z Delphy Records trwa około 2 – 3 miesięcy i rozpoczyna się od kreatywnej Sesji Songwriterskiej. Udział w niej biorą producent muzyczny, songwriter oraz wydawca, którzy pokazują jak stworzyć dobry tekst piosenki i chwytliwą melodię oraz jak przygotować się do promocji utworu. Następnie wspólnie z trenerem wokalnym odbywają się ćwiczenia z poprawnej interpretacji stworzonej podczas Sesji Songwriterskiej piosenki. Na ostatnim etapie współpracy, po nagraniu wokalu w studiu nagraniowym, planowana jest strategia promocji muzycznej, tworzona jest okładka utworu oraz artykuł prasowy, finalnie piosenka zostaje wydana na Spotify, Tidal i innych platformach cyfrowych.
– W Polsce jest wiele osób, które marzą o karierze muzycznej, ale nie mają pojęcia jak się za nią zabrać. Jesteśmy jedyną wytwórnią muzyczną o charakterze inkubatora, która pomaga odnaleźć własne „muzyczne ja” w duszy każdego człowieka. Umiejętność śpiewania nie jest jedynym determinantem osiągania sukcesu w branży muzycznej. Popularne zdanie: „dobra muzyka obroni się sama” zdezaktualizowało się 20 lat temu. Obecnie każdy wokalista musi traktować się jako marka, a swoją muzykę powinien dobrze „opakować”, aby ktokolwiek zechciał po nią sięgnąć – mówi Natalia Zalewska, A&R Manager Delphy Records.
Aby współpracować z inkubatorem, należy przygotować się na inwestycję rzędu 4-5 tys. zł. (kwotę tę można spłacać w ratach). Nie trzeba mieć pomysłu na piosenkę, nie trzeba gotowego tekstu ani melodii, nie trzeba także być w Warszawie – zdecydowana większość pracy odbywa się online. Delphy Records jest niezależną wytwórnią muzyczną, która nie podpisuje wieloletnich kontraktów z klientami – wszystko odbywa się na podstawie umowy o dzieło.
– Naszą misją jest rozwijanie polskiej sceny muzycznej poprzez nasycanie jej nowymi artystami, mającymi prawdziwy zapał do wspólnej pracy nad swoją własną karierą. Sukces osiągną te osoby, które naprawdę tego chcą. Wierzymy, że każdy może tego dokonać i w inkubatorze Delphy Records wszyscy dostają na to szansę – tłumaczy Rafał Konieczny.