Kekemeke pozyskało 1,5 miliona złotych

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Kekemeke, mobilne narzędzie marketingowe oparte na programie lojalnościowym, pozyskało 1,5 miliona złotych. W spółkę zainwestował fundusz Inovo, który nabył pakiet większościowy w tej rundzie, a także fundusz Protos Venture Capital i Hedgehog Fund.

To kolejna runda finansowania spółki Kekemeke. Wcześniej w spółkę zainwestowały polskie fundusze Protos Venture Capital i Hedgehog Fund, niemiecki fundusz Point Nine Capital oraz prywatni inwestorzy.

Na zdjęciu Tomasz Swieboda | fot. materiały prasowe 

Kekemeke to mobilne narzędzie marketingowe oparte na programie lojalnościowym, działające w modelu SaaS. Zostało stworzone po to, by zastąpić karty lojalnościowe i kartoniki do zbierania pieczątek z wielu, różnych lokali usługowych. Aplikacja pozwala klientom zbierać w jednym miejscu – na smartfonie – wirtualne pieczątki i rabaty dowolnych sieci usługowych, które korzystają z Kekemeke.

Usługodawcom pozwala łatwiej zarządzać bazą klientów, analizować dane i tym samym skuteczniej przyciągać klientów do swojego lokalu. Aplikacja zbiera informacje o preferencjach klientów, bada ich satysfakcję, wykorzystuje dane o historii zakupów. Narzędzie skierowane jest przede wszystkim do branży HoReCa, FMCG, beauty i branży rozrywkowej.

Standardem rynkowym wciąż są kartoniki do zbierania pieczątek, obecne nawet w dużych, sieciowych punktach usługowych – tłumaczy Tomasz Swieboda, prezes funduszu Inovo. – To właśnie m.in. ze względu na potencjał rozwoju zarówno tego rynku jak i samej spółki zdecydowaliśmy się zainwestować w to narzędzie – podkreśla Swieboda.

Kekemeke jest liderem na rynku. Z aplikacji korzysta już ponad 280 lokali usługowych w Polsce, w tym m.in. sieć Sodexo, sieć piwiarni Warka, a także inne topowe marki i ponad 50 000 użytkowników – mówi Marcin Zabielski, partner zarządzający Hedgehog Fund.

Liczba partnerów Kekemeke (restauracji, kawiarni, punktów usługowych, etc.) korzystających z aplikacji wzrosła w ciągu półtora roku czterokrotnie. Chcemy wspólnie z twórcami spółki budować sukces Kekemeke, dlatego zdecydowaliśmy się ponownie wesprzeć spółkę naszymi środkami finansowymi – mówi Krzysztof Nowiński z Protos Venture Capital.

Fakt, że dzięki Kekemeke konsument ma bliski, ale nienachalny kontakt z marką w połączeniu z narzędziami marketingowymi aplikacji powodują, że klienci o 1/3 częściej odwiedzają lokale, korzystające z naszego rozwiązania – tłumaczy Tomasz Bucholc, CEO Kekemeke. – Środki z inwestycji zostaną przeznaczone m.in. na zwiększenie zespołu sprzedaży, działania marketingowe i PRowe oraz rozwój produktu – dodaje Bucholc.

Za narzędziem stoi doświadczony, profesjonalny zespół: Tomasz Bucholc – CEO Kekemeke, ma wieloletnie doświadczenie w pionach programowych i business development w Wirtualnej Polsce, ATM i Agora, Adam Zajdzik – CTO Kekemeke, był szefem działu mobilnego odpowiedzialnego za wszystkie aplikacje w Agorze, pracował też m.in. dla GG i O2 oraz Renata Banasiak – Head of Sales, była szefową sprzedaży w Clearsense, Eniro i PKT, gdzie zarządzała kilkudziesięcioosobowymi działami sprzedaży.