To świetna szkoła i możliwość zdobycia doświadczenia – tak 64% przedsiębiorców w naszej ankiecie określiło pracę w startupie. Wynika z niej, że pracownicy chcą się rozwijać. Do tego potrzebny zazwyczaj jest dodatkowy sprzęt. Kiedy warto zainwestować w rozwój pracownika?
– Na początkowym etapie trudno w jednoznaczny sposób określić, czy ponadprogramowe narzędzie dostarczone na wiosek pracownika jest opłacalne dla samego biznesu – mówi Adrian Pakulski, szef agencji SEO paq-studio. Okazuje się, że to czy zakup opłaci się szefowi jest wypadkową kosztów finansowania narzędzia i zaangażowania pracownika w życie samej firmy.
Zdjęcie royalty free z Fotolia
Podjąć decyzję
Najpierw trzeba zastanowić się czy rzeczywiście narzędzie przyda się zatrudnionemu. Adrian Pakulski podaje przykład pracownika agencji SEO, któremu narzędzie do prowadzenia testów A/B na stronach nie pomoże w rozwoju. Co więc przekonuje szefa o podjęciu decyzji dotyczącej zakupu dodatkowego programu? Pasja i zaangażowanie w narzędzie czy daną technologię.
– To ona później staje się know-howem dla całego zespołu i może być wykorzystana przy nowych projektach – przekonuje Adrian Pakulski. Dodaje także, że warto zwracać uwagę na potrzeby pracowników, bo rynek szeroko pojętych technologii internetowych dość szybko się zmienia i kompetencje z różnych branż można w przyszłości połączyć w całość.
Nagrodzić najlepszego
Kto zgłasza się z prośbą o sfinansowanie dodatkowego narzędzia? Zaangażowani pracownicy, którzy podzielą się później nabytymi umiejętnościami z zespołem. – Jeśli pracownikowi, poza 8-godzinnym planem, praca pali się w rękach, to dostarczanie mu proponowanych narzędzi może stać się kluczowym w rozwoju podmiotu – mówi Adrian Pakulski, szef agencji SEO.
Dodaje także, że pracownik, który po pracy nie interesuje się branżą, takiego zapotrzebowania nigdy nie zgłosi. Dlatego najbezpieczniej dla rozwoju firmy wybierać takich pracowników, którzy łączą pracę z pasją. Dla nich warto reinwestować pieniądze, aby w przyszłości można było zarobić ich jeszcze więcej.