Poszukiwanie inwestora można rozpocząć już na etapie samego pomysłu biznesowego, jednakże trzeba sobie uświadomić, że pozyskanie inwestora na etape “Power Point Biznes” to duże wyzwanie. Zdecydowanie lepiej wyglądają pomysłodawcy, zespoły, które już mogą się czymś pochwalić przed potencjalnym inwestorem. Może to być np. prototyp serwisu (jeśli mówimy o startupie internetowym), listy intencyjne od potencjalnych klientów czy partnerów biznesowych mogą lub pierwsi zadowoleni klienci.
Kiedy idziemy do inwestora, należy pamiętać, że im bardziej ryzykowny jest projekt/ biznes, tym mniej pieniędzy będzie chciał zainwestować inwestor lub przy takich samych pieniądzach “zabrać” więcej udziałów. Potwierdzenie, że potrafi się coś wykonać przed etapem finansowania, zawsze zmniejsza potencjalne ryzyko inwestycji, dlatego warto najpierw spróbować działać samemu. Dopiero gdy faktycznie dojdziemy do wniosku, że pieniądze inwestora oraz jego dodatkowe kompetencje, kontakty znacznie pomogą naszemu biznesowi, zgłosić się po finansowanie.
Masz pomysł na nowe rozwiązanie w branży marketingowej? Wiesz jak innowacyjnie wspierać sprzedaż? Weź udział w Digital Farm. Projekt skierowany jest do pomysłodawców z branży marketingowej, posiadających pomysł na innowacyjne przedsięwzięcie i chęć rozpoczęcia działalności gospodarczej. Koncentruje się na pomysłach opartych na nowoczesnych metodach marketingowych. Do branży tej kwalifikują się przedsięwzięcia wykorzystujące w sposób niestandardowy dostępną wiedzę i urządzenia marketingowe. Dla Wnioskodawcy najciekawszymi pomysłami na biznes będą te, które odznaczają się wysoką innowacyjnością i zastosowaniem najnowocześniejszych technologii. Celem projektu jest wybór pomysłów, w których decydującą rolę odgrywa technologia lub innowacyjny model wykorzystania istniejących rozwiązań, gdzie głównym trendem napędzającym rozwój jest konwergencja urządzeń i platform programistycznych. Szczegóły dostępne są na stronie www.lmsinvest.pl.
źródło: informacja prasowa