Klarna ma już milion polskich klientów. Podsumowanie roku fintechu w Polsce

Dodane: 23.09.2022

Damian Jemioło Damian Jemioło

Klarna ma już milion polskich klientów. Podsumowanie roku fintechu w Polsce

Udostępnij:

W Polsce Klarna działa już od roku. W ciągu 12 miesięcy udało się jej pozyskać milion polskich klientów i nawiązać współpracę z ponad 4 tys. e-commerców.

Klarna świętuje pierwszy rok działalności w Polsce

Klarna to wywodzący się ze Szwecji fintech założony m.in. przez Sebastiana Siemiątkowskiego. To jeden z liderów usług kup teraz, zapłać później na europejskim i światowym rynku. Choć Klarna działa od 2005 r., to w Polsce pojawiła się dopiero rok temu.

Choć na polskim rynku konkurencja w fintechu i samym sektorze BNPL jest spora – spółka rozwija się dość dobrze. W ciągu roku Klarna pozyskała ponad milion klientów i zaznaczyła swoją obecność w 4 tys. e-commerców. To jednak mniej niż np. rodzime PayPo, które działa już w ponad 25 tys. sklepów internetowych. Początkowo Klarna działała tylko ze sklepami H&M, jednak szybko stała się też ważnym partnerem m.in. grupy LPP, odpowiedzialnej za Reserved, Sinsay, Mohito, House czy Cropp.

– Ten rok był kamieniem milowym dla rozwoju działalności Klarny w Polsce. Rośliśmy dynamicznie, zdobywając udział w rynku, na którym coraz więcej osób odchodzi od tradycyjnych kredytów w kierunku przejrzystych, innowacyjnych i elastycznych opcji płatności. Naszym celem jest zapewnienie klientom ciągle lepszej oferty i doświadczeń zakupowych. Jesteśmy też katalizatorem wzrostu dla partnerów detalicznych, pomagając im budować szczęśliwą i lojalną społeczność wokół ich marek – mówi Sebastian Siemiątkowski, CEO i founder Klarny.

Globalnie Klarna ma już 150 mln klientów

Na całym świecie z usług szwedzkiego fintechu skorzystało ponad 150 mln osób. Klarna co rusz dodaje nowe funkcje do swojej oferty. W listopadzie 2021 r. fintech udostępnił aplikację all-in-one, umożliwiającą m.in. zapłatę za zakupy w ciągu 30 dni w dowolnym e-commercie, jak i korzystanie ze zniżek czy promocji.

Oprócz tego w lutym 2022 r. Klarna wprowadziła usługę „Zapłać teraz”, oferując dodatkowe metody płatności. Fintech koncentruje się zwłaszcza na sektorze modowym.

– Stałe doskonalenie naszej oferty produktowej i obsługi klienta są dla nas kluczowe. Udostępnienie możliwości finalizowania zakupów online z wykorzystaniem odroczonej płatności to jeden z elementów naszej strategii, która ma na celu ciągłą poprawę doświadczeń zakupowych odbiorców. Rozpoczęcie współpracy z tak profesjonalnym partnerem, jakim jest Klarna, dało nam pewność, że dostarczona usługa będzie najwyższej jakości, a klienci naszych sklepów internetowych docenią wygodę i realną pomoc w oszczędzaniu czasu i pieniędzy – mówi Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP.

Klarna jest obecnie jednym z najdrożej wycenianych unicornów w Europie, a jej wycena sięga nawet 40 mld dolarów.