Płacenie za pomocą karty w smartfonie staje się dzisiaj coraz powszechniejsze – użytkownicy uważają tą metodą za szybką, wygodną i bezpieczną. Nic więc dziwnego, że coraz więcej banków stara się udostępnić tę usługę swoim klientom. Jednym z nich jest Bank Pekao, który do tej pory posiadał jedną z najszerszych na rynku ofert płatności mobilnych (Apple Pay, BLIK, Fitbit Pay, Garmin Pay, HCE oraz płatności za autostrady), a teraz dodatkowo uruchamia obsługę Google Pay.
Co trzeba będzie zrobić, aby skorzystać z nowej opcji płatności? Do korzystania z Google Pay wystarczy aktualna aplikacja mobilna banku, i to niezależnie od tego czy klient Pekao posiada już wydaną kartę płatniczą czy nie. Dla klientów korzystających z aplikacji PeoPay, w tym nowych dopiero rozpoczynających przygodę z PeoPay, usługa płatności zbliżeniowych telefonem dostępna jest już od chwili podpisania umowy i aktywacji aplikacji – nie trzeba czekać na wydanie karty do konta – wystarczy dodać instrument płatniczy PeoPay (odpowiednik karty wirtualnej) do Google Pay.
W przypadku klienta posiadającego już kartę, aby aktywować ten rodzaj płatności, wystarczy, że klient zaloguje się do aplikacji PeoPay i wybierze, którą kartę chce dodać do usługi, a następnie potwierdzi to w kolejnych krokach aktywacji płatności Google Pay. Kartę można też dodać bezpośrednio w aplikacji Google Pay, wpisując jej dane, a następnie zatwierdzając kodem wysłanym w SMS-ie.
Google Pay będzie docelową metodą płatności dla użytkowników smartfonów z Androidem. Na początku z usługi skorzystają klienci indywidualni używający zarówno debetowych, jak i kredytowych kart płatniczych Mastercard oraz użytkownicy karty debetowej VISA Debit Gold.
Warto pamiętać, że za pomocą Google Pay możemy płacić nie tylko w sklepach stacjonarnych (zbliżając smartfon do terminala), ale także w sklepach internetowych. Opcja wyboru Google Pay pojawia się w momencie dokonywania zakupów w sieci – zarówno w przeglądarkach, jak i w aplikacjach mobilnych (np. za przejazdy taksówkami czy dostarczenie jedzenia) .