Kobiety lubią mobile

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Liczba wysyłanych sms-sów, długość rozmów telefonicznych, czy też korzystanie z Facebooka przez telefon – to tylko niektóre z różnic, które dzielą panów i panie w świecie mobilnym. Z okazji Dnia Kobiet Spicy Mobile zdecydowało się sprawdzić, czy widoczne są różnice w korzystaniu z mobile między kobietami i mężczyznami. W analizie posłużono się danymi z badania Mobience z tygodnia 9-15 lutego br.

Fot. Jay Wennington, Unsplash

Najbardziej osobiste urządzenia, czyli smartfony, mówią o nas więcej niż moglibyśmy się tego spodziewać. Kobiety znacznie dłużej niż mężczyźni korzystają z telefonu komórkowego – różnica wynosi 20 minut dziennie. Większość tego czasu zarówno kobiety, jak i mężczyźni przeznaczają na korzystanie z aplikacji, przy czym panie dłużej korzystają z tych już zainstalowanych na telefonie w momencie jego kupowania, takich jak budzik, czy Youtube, natomiast panowie z aplikacji instalowanych samodzielnie na telefonach. Na korzystaniu z tych aplikacji mężczyźni spędzają  34 minuty, czyli o 2,5 minuty więcej niż kobiety. 

Czas połączeń głosowych, wykonywanych i odbieranych przez kobiety jest o ponad 2,5 minuty dłuższy niż czas rozmów prowadzonych przez mężczyzn. Podobnie czas poświęcony na pisanie sms-ów – kobiety spędzają na sms-owaniu ponad 13 minut dziennie, zaś mężczyźni – tylko 8,5 minuty. Co więcej, panie to bardziej zaangażowani pisarze – wysyłają znacznie więcej sms-ów (o ponad 10 sms-ów więcej niż panowie ), które są średnio o około 7 znaków dłuższe. Co ciekawe, panie też dziennie poświęcają więcej czasu na korzystanie ze stron www przez telefon niż panowie. 

– Przyjrzeliśmy się także pojedynczym aplikacjom. Wzięliśmy „pod lupę” dwie aplikacje: Facebook i YouTube – mówi Małgorzata Wołejko, mobile audience measurement director w Spicy Mobile – Znacznie większy odsetek kobiet (64 proc.) niż mężczyzn (52 proc.) korzysta z aplikacji Facebook w telefonie komórkowym. Kobiety spędzają tam też więcej czasu (14 minut dziennie) i wchodzą tam więcej razy dziennie (6,2 raza). Dla porównania mężczyźni odwiedzają Facebook tylko 2,96 raza dziennie. W przypadku korzystania z aplikacji YouTube, czas korzystania kobiet i mężczyzn jest porównywalny.