Startup ImmersiveFactory, który jest spółkąVive X, oferuje na swojej platformie online szkolenia w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP) oparte na rzeczywistości wirtualnej (VR), zainspirowane rzeczywistymi sytuacjami i opracowane we współpracy z partnerami biznesowymi.
Po zanurzeniu się w realistycznym środowisku wirtualnym kursanci mogą przećwiczyć procedury, a w bardzo wielu przypadkach również osobiście doświadczyć, do czego prowadzi naruszanie przepisów bezpieczeństwa. Pod koniec kursu menedżerowie mogą uzyskać dostęp do wykresów statystycznych dotyczących błędów, które ich pracownicy popełnili w trakcie szkolenia. Organizacje mogą używać kursów VR nie tylko do poprawy bezpieczeństwa na stanowisku pracy, ale również do oceny zachowania pracowników w sytuacjach niecodziennych i stresujących.
Olivier Pierre, CEO Immersive Factory: VR pozwala nam z dużą dokładnością odtwarzać rzeczywiste sytuacje w miejscu pracy. To prawdziwy przełom, jeśli chodzi o szkolenia BHP. Kursy są projektowane z myślą zarówno o nowych pracownikach, jak i osobach, które ukończyły szkolenia dawno temu. Kojarzące się z zabawą kursy ponownie rozbudzają ciekawość i zwiększając zdolność do przyswajania nowych informacji.
„Doświadczenie jest najlepszym nauczycielem…” – ta fraza idealnie odzwierciedla wizję Immersive Factory dotyczącą tego, na czym powinno polegać uczenie się. Szkolenia VR są skuteczniejsze niż konwencjonalne kursy BHP, ponieważ można wykorzystać je do symulowania niebezpiecznych sytuacji oraz demonstrowania kursantom zagrożeń w ich miejscu pracy.
Szkolenia Immersive Factory dostępne są już na całym świecie, firma ma niemal stu stałych klientów, m.in. Shell, Colas, Siemens, Moët Hennessy, Suez, Volvo, P&G, Engie, Airbus, EDF, Veolia, Saint Gobain, Orano, Eiffage, Bureau Veritas i Air Liquide.
– Cieszymy się z dodatkowego zastrzyku finansowego dla Immersive Factory. Dostrzegliśmy potencjał firmy już na samym początku jej istnienia i zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy, żeby im pomóc. Nowy kapitał pozwoli firmie przyspieszyć rozwój innowacyjnych szkoleniowych VR i wykorzysta możliwości gogli Vive, takich jak HTC VIVE Pro i HTC Focus Plus – mówi Dave Haynes, dyrektor ds. ekosystemu deweloperów i Vive X, EMEA.