Pierwsze z narzędzi to Allegro GPT. Jest to funkcja zintegrowana bezpośrednio z ChatGPT, dostępna publicznie dla wszystkich użytkowników. Działa jako osobisty ekspert zakupowy, który w ramach rozmowy z globalnym chatbotem dostarcza rekomendacje produktów z aktualnej oferty Allegro. To wyspecjalizowany chatbot, którego jedynym celem jest wyszukiwanie i rekomendowanie produktów wyłącznie na platformie. Nie odpowie na pytania niezwiązane z ofertami, skupiając się w 100% na ułatwianiu zakupów.
Aby z niego skorzystać, nie jest wymagana żadna płatna subskrypcja ChatGPT. Każdy może wypróbować jego możliwości i przekonać się, jak AI radzi sobie z rolą doradcy zakupowego. Firma podkreśla, że liczy na konstruktywną informację zwrotną od użytkowników, która pomoże w dalszym doskonaleniu narzędzia.
Allegro chce dotrzeć do rosnącej grupy internautów, którzy inspiracji i rekomendacji produktowych szukają właśnie w konwersacjach ze sztuczną inteligencją.
Jest to również otwarcie zupełnie nowego kanału dla tysięcy sprzedawców działających na platformie, którzy zyskują kolejną możliwość prezentacji swoich ofert.
– Coraz więcej internautów i internautek szuka inspiracji zakupowych właśnie w rozmowach z AI i Allegro chce także tą drogą docierać do kupujących – tych obecnych i tych nowych – ze swoją najbogatszą na rynku ofertą. W ten sposób tysiące sprzedających na platformie zyskują też nowe możliwości prezentowania swoich produktów oferowanych na Allegro – jak czytamy w komunikacie firmy.
Dla tych, którzy chcą zostawić swój feedback, zostawiamy link do ankiety Allegro.
W ostatnim czasie aplikacja Allegro przeszła odświeżenie, zyskując lżejszą, nowocześniejszą szatę graficzną i uproszczoną nawigację. Pojawiły się w niej również nowe, angażujące wizualnie moduły, takie jak gotowe zestawy „Shop the Look” czy formaty wideo, które pomagają odkrywać produkty w bardziej inspirujący sposób.