Brak płatności online
Transakcja ma zostać sfinalizowana jeszcze w tym tygodniu i sfinansowana ze środków pochodzących z funduszu o wartości 700 milinów dolarów, który Grab utworzył na rzecz inwestycji realizowanych w Indonezji. Dzięki tej akwizycji spółka udostępniająca aplikację do zamawiania podwózek ma rozwinąć się na rynku płatności online. Przedstawiciele Grab odmówili komentarza w tej sprawie.
– Istnieją problemy, które moim zdaniem zasługują na rozwiązanie w sposób, jaki do tej pory nie był dostępny. 80-90 procent indonezyjskiego rynku tak naprawdę nie ma dostępu do płatności mobilnych oraz nowoczesnej bankowości i nowoczesnego kredytowania, które uważamy za ważne przy rozwoju cyfrowej gospodarki Indonezji – powiedział trzy miesiące temu w rozmowie z TechCrunch Ming Maa, prezes Grab.
Kolejna akwizycja
Lukę na rynku wypełnić ma właśnie działający od trzech lat Kudo, który ułatwia tamtejszym mieszkańcom realizowanie płatności i dokonywanie zakupów przez Internet. Jest to platforma łącząca między innymi właścicieli sklepów ze sprzedawcami (tzw. agentami), którzy za pośrednictwem aplikacji i kiosków dystrybuują oferowane przez swoich partnerów produkty.
Jeśli faktycznie akwizycja dojdzie do skutku, nie będzie to wówczas pierwsze partnerstwo, które Grab zawarło z przedstawicielem rynku płatności online. Wcześniej azjatycka spółka nawiązała współpracę z indonezyjskim konglomeratem Lippo Group, dzięki czemu zaoferowała swoim użytkownikom możliwość dokonywania płatności w punktach sprzedaży Lippo w całym kraju.