Brak pÅ‚atnoÅ›ci onlineÂ
Transakcja ma zostać sfinalizowana jeszcze w tym tygodniu i sfinansowana ze Å›rodków pochodzÄ…cych z funduszu o wartoÅ›ci 700 milinów dolarów, który Grab utworzyÅ‚ na rzecz inwestycji realizowanych w Indonezji. DziÄ™ki tej akwizycji spółka udostÄ™pniajÄ…ca aplikacjÄ™ do zamawiania podwózek ma rozwinąć siÄ™ na rynku pÅ‚atnoÅ›ci online. Przedstawiciele Grab odmówili komentarza w tej sprawie.Â
– IstniejÄ… problemy, które moim zdaniem zasÅ‚ugujÄ… na rozwiÄ…zanie w sposób, jaki do tej pory nie byÅ‚ dostÄ™pny. 80-90 procent indonezyjskiego rynku tak naprawdÄ™ nie ma dostÄ™pu do pÅ‚atnoÅ›ci mobilnych oraz nowoczesnej bankowoÅ›ci i nowoczesnego kredytowania, które uważamy za ważne przy rozwoju cyfrowej gospodarki Indonezji – powiedziaÅ‚ trzy miesiÄ…ce temu w rozmowie z TechCrunch Ming Maa, prezes Grab.Â
Kolejna akwizycjaÂ
LukÄ™ na rynku wypeÅ‚nić ma wÅ‚aÅ›nie dziaÅ‚ajÄ…cy od trzech lat Kudo, który uÅ‚atwia tamtejszym mieszkaÅ„com realizowanie pÅ‚atnoÅ›ci i dokonywanie zakupów przez Internet. Jest to platforma Å‚Ä…czÄ…ca miÄ™dzy innymi wÅ‚aÅ›cicieli sklepów ze sprzedawcami (tzw. agentami), którzy za poÅ›rednictwem aplikacji i kiosków dystrybuujÄ… oferowane przez swoich partnerów produkty.Â
JeÅ›li faktycznie akwizycja dojdzie do skutku, nie bÄ™dzie to wówczas pierwsze partnerstwo, które Grab zawarÅ‚o z przedstawicielem rynku pÅ‚atnoÅ›ci online. WczeÅ›niej azjatycka spółka nawiÄ…zaÅ‚a współpracÄ™ z indonezyjskim konglomeratem Lippo Group, dziÄ™ki czemu zaoferowaÅ‚a swoim użytkownikom możliwość dokonywania pÅ‚atnoÅ›ci w punktach sprzedaży Lippo w caÅ‚ym kraju.Â