Konsument nieracjonalny w świecie częściowo wirtualnym

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Od wielu dziesiątków lat psychologowie pokazują, że choć człowiek bez wątpienia jest „sapiens”, to w wielu przypadkach zachowuje się bezrefleksyjnie, automatycznie i nieracjonalnie.

Od wielu dziesiątków lat psychologowie pokazują, że choć człowiek bez wątpienia jest „sapiens”, to w wielu przypadkach zachowuje się bezrefleksyjnie, automatycznie i nieracjonalnie. Obszar zachowań konsumenckich nie jest pod tym względem wyjątkowy (a jeśli jest wyjątkowy, to raczej w tym sensie, że owe nieracjonalności są tam szczególnie dobrze widoczne). Współczesny konsument czy klient stopniowo przesuwa się do świata wirtualnego, w nim szuka informacji o produkcie, konsultuje się, robi zakupy. Nie jest jednak tak, że ów świat stanowi dla niego jedyne środowisko zakupowe. Można powiedzieć, że człowiek współczesny tkwi jedną nogą w (dawnym) świecie realnym, a drugą w nowym – wirtualnym…

Więcej na temat miejsca konsumenta w dzisiejszym świecie powie prof. Dariusz Doliński w trakcie najbliższych Warsztatów Akademii questusa – Nowy klient – Od relacji do wartości, które odbędą się między 15 a 17 listopada w Pałacu w Łochowie.

prof. Dariusz Doliński

Profesor psychologii, pracownik Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, dziekan wydziału zamiejscowego we Wrocławiu. Specjalizuje się w psychologii zachowań społecznych (mechanizmy ulegania wobec zewnętrznego nacisku i manipulacji społecznej), w psychologii emocji i motywacji oraz w zagadnieniach genezy stereotypów. Jest autorem około 200 publikacji, m.in. „Przypisywanie moralnej odpowiedzialności”, „Orientacja defensywna”, „Strategie samoutrudniania. Rzucanie kłód pod własne nogi”, „Psychologia wpływu społecznego”, „Psychologia reklamy”.

Jest redaktorem naczelnym Polish Psychological Bulletin, recenzentem European Journal of Social Psychology i Journal of Personality and Social Psychology oraz przewodniczącym Komitetu Psychologii PAN.

W trakcie warsztatów uczestników inspirować będą również:

  • Janusz Kamieński (Executive-Conversation) – Customer Experience Management jako odpowiedź na ekonomię nowej wartości;
  • Bartłomiej Serafiński (Touch Ideas) – Design thinking w procesie tworzenia wartości;
  • Szymon Kukanow (Cha Cha Communications) – Konsument przyszłości;
  • Agnieszka Kwaśniewska i Robert Zydel (Saatchi & Saatchi) – Od placu zabaw do miejsca kultu czyli w co wierzą marki?;
  • Kuba Antoszewski (Millward Brown SMG/KRC) – Trendy konsumenckie;
  • Sergiusz Sawin (Innovatika) – Case competition – Blue ocean strategy;
  • Rafał Janek (Universal McCann) – Zmieniający się klient naszych czasów;
  • prof. Dariusz Doliński (SWPS) – Konsument nieracjonalny w świecie częściowo wirtualnym;

Co więcej, na uczestników czekać będą również również:

  • Warsztat Case competition;
  • Konkurs – Idee, Innowacje, Inspiracje – projekt wspierający nowatorskie rozwiązania dla biznesu – więcej na ten temat);
  • Materiały merytoryczne i pozycje książkowe;
  • Niepowtarzalną atmosferę i wiele niespodzianek…;

Pełny materiał informacyjny znajduje się tutaj.

Dołącz do wydarzenia

źródło: informacja prasowa