Kraków Airport otworzył samoobsługowe stanowiska nadawania bagażu Self-Service Bag Drop

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Kraków Airport otworzył samoobsługowe stanowiska nadawania bagażu Self-Service Bag Drop

Udostępnij:

Kraków Airport jako pierwsze lotnisko w Polsce uruchomił samoobsługowe stanowiska nadawania bagażu Self–Service Bag Drop pozwalające na szybką obsługę bagażową przed wylotem.

Priorytetem Kraków Airport jest bezpieczeństwo oraz wysoka jakość obsługi pasażerów. Wdrażanie rozwiązań ułatwiających podróżowanie jest istotne zarówno z punktu widzenia pasażera, linii lotniczej, jak również samego lotniska. Uruchomione dzisiaj stanowiska nadawania bagażu, to rozwiązanie dla wszystkich przewoźników. To też krok do automatyzacji ścieżki pasażera, która maksymalnie skróci czas odprawy biletowo-bagażowejpowiedział Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.

Z prowadzonych przez Kraków Airport badań Airport Service Quality wynika, iż 34% naszych pasażerów przybywa na lotnisko wcześniej niż 2 h przed godziną wylotu, samoobsługowe stanowiska pozwalają na wcześniejsze nadanie bagażu, nawet do 6 h przed odlotem dodał Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.

Usługa Self-Service Bag Drop (SBD) jest najnowocześniejszą formą nadawania bagażu przez pasażera, co oszczędza czas czekania w kolejce do kilkudziesięciu sekund. Wykonawcą inwestycji jest firma SITA, która współpracuje z ponad 40 lotniskami i 55 liniami lotniczymi na całym świecie. Pierwszym przewoźnikiem, który korzysta z uruchomionych dzisiaj w Kraków Airport 10 samoobsługowych stanowisk nadawania bagażu jest linia lotnicza WizzAir.

Dzisiejsze ogłoszenie podkreśla zaangażowanie lotniska Kraków Airport i linii lotniczych WizzAir w obsługę pasażerów. W WIZZ cieszymy się, że Kraków Airport, nasze najmłodsze lotnisko bazowe w Polsce, wybrało WizzAir jako pierwszą linię lotniczą, która testuje usługę SelfBag Drop. Po odprawie w domu lub przez aplikację mobilną, pasażer może samodzielnie, w łatwy sposób nadać bagaż na lotnisku. To innowacyjne rozwiązanie. Rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo i komfort podróży powiedziała Paulina Gosk, manager ds. komunikacji korporacyjnej w WizzAir.

Co istotne SBD daje możliwość integracji z systemami odprawy wszystkich przewoźników.

Jak działają stanowiska Self-Service Bag Drop?

Pasażer po odprawieniu się np. dzięki aplikacji mobilnej, nadajena lotnisku samodzielnie bagaż postępując zgodnie z prostą instrukcją, wybierając jeden z 8 dostępnych języków: polski, angielski,niemiecki, francuski, norweski, włoski,hiszpański lub ukraiński. Skanuje kartę pokładową i umieszcza bagaż na specjalnej wadze, gdzie weryfikowany jest jego ciężar i wielkość zgodnie z wymaganiami danej linii lotniczej. Następnie pasażer otrzymuje naklejkę z kodem nadania bagażu i samodzielnie umieszcza go na bagażu.

Proces SBD jest intuicyjny, skraca czas nadawania bagażu do 20 sekund. W pierwszym okresie funkcjonowania SBD, pasażer ma możliwość skorzystania z pomocy obsługi, zarówno Kraków Airport, jak i firmy handlingowej. SBD nie dotyczy ponadwymiarowego bagażu np. wózków dziecięcych oraz zwierząt.