Krwawiący wegański burger, w którego zainwestował Bill Gates i Leonardo DiCaprio, podbija świat

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Udostępnij:

Beyond Meat odniósł ogromny sukces w Stanach, a po tym jak w markę zainwestowali Bill Gates, Leonardo DiCaprio, a nawet były szef sieci McDonald’s, Don Thompson firma rozpoczęła intensywną ekspansję.

Negatywne skutki spożywania czerwonego mięsa w nadmiarze nie odstraszają Amerykanów. Według danych NPD Group w 2018 roku mieszkańcy USA zjedli aż 13 mld burgerów. To poważny problem, zwłaszcza, że kraj ten zmaga się od dawna z nadwagą w społeczeństwie.

Firmie Beyond Meat udało się jednak przekonać Amerykanów do zdrowej wersji burgera. Po pierwsze marka opracowała idealną kopię mięsa mielonego, jeśli chodzi o strukturę i soczystość. Po drugie przestano używać określeń „wegański” i „wegetariański”, bo jak się okazało, to wiele osób odstraszało.

Beyond Burger przygotowywany jest z roślinnego pasztetu, który jest tak opracowany, by doskonale imitować wygląd, konsystencję i smak prawdziwego mięsa. Osoby, które próbowały wege-burgera mówią, że kotlet wręcz krwawi.

Beyond Meat zadebiutował ze swoimi burgerami w 2016 roku, wprowadzając swoje produkty do sieci supermarketów Whole Foods. Po tym jak w markę zainwestowały znane osoby, firma rozwinęła skrzydła. Burgery pojawiły się w amerykańskich supermarketach między innymi Kroger, Safeway, restauracji TGI Friday i Carl’s Jr. (w sumie 27 000 sklepów i restauracji w Ameryce), a także w luksusowych hotelach, takich jak Ritz Carlton.

Jednocześnie firma rozpoczęła intensywną ekspansję. Obecna jest już w ponad 50 krajach. Od początku swojego istnienia Beyond Meat sprzedało już na całym świecie 25 mln kanapek Beyond Burgers.

Przeczytaj także o wegańskim jogurcie i oraz steku bez uboju.