Kto, kiedy i czego słucha na TIDAL

Dodane: 17.03.2016

Informacja prasowa

Udostępnij:

Wraz z ogłoszoną niedawno informacją o tym, że z promocji „Muzyka przeszła do PLAY” korzysta aż 300 tysięcy osób, PLAY poddał analizie preferencje muzyczne tych klientów i porównał je z użytkownikami TIDAL w sąsiadujących z Polską krajach.

Operator sprawdził również jakie są wśród tych osób najpopularniejsze utwory. Czy różnimy się od słuchaczy z Niemiec czy Czech? Jakie gatunki są najpopularniejsze nad Wisłą? Odpowiedzi na te i inne pytania dostarcza analiza PLAY.   

Oferta „Muzyka przeszła do PLAY”, daje nielimitowany dostęp do muzyki za darmo, na platformie streamingowej TIDAL. W zaledwie pięć miesięcy, promocja PLAY zdobyła bardzo dużą popularność. Liczba osób, które z niej skorzystało wyniosła aż 300 tysięcy! Są to przede wszystkim klienci PLAY z dwóch kategorii wiekowych – 28-37 i 38–48 lat. Stanowią oni prawie dwie trzecie osób korzystających z TIDAL w usłudze PLAY. W przypadku płci, promocja jest tak samo popularna wśród kobiet i mężczyzn, choć Ci mają niewielką przewagę.

PLAY poddał dodatkowej analizie dane osób korzystających z promocji „Muzyka przeszła do PLAY” oraz użytkowników serwisu TIDAL w czterech krajach – Niemiec, Czech, Słowacji i Szwecji. Jak się okazuje w wielu kwestiach jesteśmy podobni do naszych sąsiadów. Są oczywiście i ciekawe różnice.

Kiedy i o której streamingujemy muzykę

Klienci PLAY, tak jak i użytkownicy TIDALa w innych krajach najczęściej streamingują w godzinach popołudniowych. Warto tutaj dodać, że osoby korzystające z promocji „Muzyka przeszła do PLAY”, robią to przede wszystkim w godzinach wieczornych, między 20 a 24 a także porannych, między 6 a 8 rana. Łatwo wywnioskować, że TIDAL jest nam szczególnie bliski w drodze do pracy lub szkoły oraz w czasie kiedy mamy w końcu wolne i czas na rozrywkę – muzykę bądź content video.

Polscy klienci PLAY tak jak i Czesi oraz Słowacy, są aktywniejsi na TIDAL w ciągu tygodnia. Co ciekawe różnimy się w tym od Niemców i Szwedów, którzy preferują słuchanie muzyki przede wszystkim w weekendy (i piątki w przypadku Skandynawów).

Najpopularniejsze gatunki muzyczne

Wśród wszystkich krajów, jak i osób korzystających z usługi “Muzyka przeszła do PLAY” najpopularniejszym gatunkiem jest POP. Słucha go jedna trzecia wszystkich użytkowników TIDAL. Następna w kolejności jest kategoria Inne zawierająca w sobie różne oraz trudne do określenia gatunki. Na kolejnym miejscu uplasował się Hip Hop/Rap. Tuż za nim znajduje się Rock, Muzyka alternatywna (indie) oraz na końcu Dance Electro.

Wśród klientów PLAY najpopularniejsze gatunki to oczywiście POP i co interesujące, następne w kolejce są Hip Hop i Muzyka alternatywna. Hip hop jest wśród nich tak samo często słuchany jak w Niemczech. I dodać tutaj również trzeba, że znacząco bardziej niż w pozostałych krajach.

Kategoria R&B/Soul/Funk, w odróżnieniu od innych krajów, jest mniej popularny wśród użytkowników usługi PLAY. W przypadku Niemiec, co ciekawe, takim gatunkiem jest Dance Electro. Użytkownicy TIDAL, zarówno klienci PLAY jak i osoby z pozostałych krajów, najrzadziej słuchają Jazzu i Muzyki klasycznej. Wszyscy wolą od tych gatunków, nie tylko topowe kategorie ale także R&B, Muzykę filmową i Metal. 

Najpopularniejsze piosenki  

A jakie były w ostatnich miesiącach najpopularniejsze utwory wśród użytkowników promocji PLAY? Poniżej pełna lista dwudziestu piosenek.

1. Rihanna – Work

2. Dawid Podsiadło – W Dobrą Stronę

3. Duke Dumont – Ocean Drive

4. Cleo – Zabiorę Nas

5. Imany – Don’t Be So Shy (Filatov & Karas Remix)

6. Adele – Hello

7. Coldplay – Adventure Of A Lifetime

8. Beyoncé – Formation

9. Justin Bieber – Sorry

10. Rihanna – Consideration

11. Coldplay – Hymn For The Weekend

12. Margaret – Cool Me Down

13. Margaret – Heartbeat

14. Rihanna – Desperado

15. Justin Bieber – Love Yourself

16. DNCE – Cake By The Ocean

17. Rihanna – Needed Me

18. Rihanna – Kiss It Better

19. Shawn Mendes – Stitches

20. X Ambassadors – Renegades

fot. pixabay.com

icon-112px-padlock Created with Sketch.

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem