Zanurz się zatem w wyniki wyszukiwania Google i sprawdź, co na Twój pomysł mówi sam Internet. Szukaj głównie po angielsku, postaraj się wejść w skórę klienta i szukaj tak jak on potencjalnie może szukać rozwiązania swojego problemu. Dzięki temu trafisz na inne firmy, które już próbują działać w Twoim obszarze. Warto też przejrzeć dokładnie ProductHunt – a później docelowo postarać się tam znaleźć ze swoim pomysłem.
Jeżeli wyniki Twoich poszukiwań wykażą, że jest konkurencja i można znaleźć inne podobne rozwiązania, to nie przejmuj się, a wręcz przeciwnie – uraduj, bo to tylko potwierdza, że dany problem istnieje i nadal warto zaproponować jego rozwiązanie. Wtedy, w kolejnym kroku, postaraj się wcielić w rolę klienta i załóż konta w konkurencyjnych aplikacjach, pobierz je na smartfona – przetestuj co oferują, jakie są mocne i słabe strony tych rozwiązań. Szczególną uwagę zwróć na to jak konkurenci komunikują się ze swoimi potencjalnymi klientami. To ułatwi Ci stworzenie landing page’a, który z kolei posłuży do zdobycia pierwszych kontaktów.
Tworząc landing page musisz zwrócić szczególną uwagę na poniższe zasady:
1. Landing page musi być logicznym rozwinięciem reklamy. Powinien odwoływać się bezpośrednio do reklamy (baneru, przycisku), w którą kliknął użytkownik. Tworząc treści na taką stronę zapewnij użytkownika, że znajduje się na prawidłowej stronie.
2. Wartość dla klienta (ang. Unique Selling Proposition). Pokaż swojemu przyszłemu klientowi korzyści z zapisu do Twojej bazy.
3. Język korzyści. Nie mów o sobie, nie przedstawiaj specyfikacji technicznej. Powiedz, jak wspaniały będzie świat Twojego klienta po tym, jak zapisze się do bazy. Pamiętaj! Korzyść mówi, co mu to daje.
4. Dywersyfikacja działań/źródeł. Stwórz wiele landing page’y, każdy dedykowany innemu źródłu kampanii, ułatwi to monitoring. Możesz stworzyć dowolną liczbę landing page’y, dzieląc je na dopasowanie pod określone słowa kluczowe, segmenty w bazie czy źródła ruchu. W ten sposób będziesz w stanie łatwo ocenić, które źródła sprawniej generują leady.
5. Wezwanie do działania (ang. Call To Action). Dobrze przemyśl swoje CTA – jasno pokaż, co się stanie po wykonanej akcji lub jaką korzyść otrzyma potencjalny klient. Nie używaj ogólników typu: „Kliknij tutaj”. Jeden landing page = Jeden cel biznesowy = Jedno CTA.
6. Dostarcz wartościowy ruch! Jeżeli nie dostarczysz odpowiedniego poziomu ruchu na Twoich landing page’ach, nie uzyskasz zakładanej liczby leadów, nie przeprowadzisz wartościowych testów związanych z optymalizacją konwersji, a finalnie nie zrealizujesz zakładanego KPI.
7. Testuj! Nawet najlepiej przygotowana kampania ukierunkowana na generowanie leadów może nie przynosić oczekiwanych rezultatów. Bądź czujny, sprawdzaj źródła ruchu, przygotuj odpowiednie testy na landing page’ach, które potwierdzą postawione przez Ciebie hipotezy. Na rynku jest wiele rozwiązań, które pomogą Ci przeprowadzić wartościowe testy A/B na stronach docelowych.
Podsumowując, nie obawiaj się wzorować na innych. Postaraj się wiedzieć wszystko o swoich konkurentach i wejdź w skórę klienta, który będziesz potencjalnie szukał Twojego rozwiązania lub produktu. Pielęgnuj zdobyte kontakty od pierwszego dnia – to prawdopodobnie Twoi pierwsi klienci, gdy ruszysz ze sprzedażą!
–
Przeczytałeś właśnie drugi odcinek z cyklu pt. „Startup w 30 dni”. Zaprosiliśmy do niego 30 polskich przedsiębiorców, których poprosiliśmy o współtworzenie tej historii stworzenia jednego startupu. Każdy odcinek ma na celu przybliżenie jednego dnia z życia startupu i pokazanie, jak wygląda tworzenie e-biznesu od środka. Za tydzień opublikujemy trzeci odcinek.
–
Błażej Abel
CEO Landingi
Przedsiębiorca, założyciel i CEO Landingi, wiodącej platformy landing page na polskim rynku. Z wykształcenia inżynier. Z branżą internetową związany od 2005r., kiedy zaczynał agencję interaktywną. Prelegent na licznych konferencjach i szkoleniowiec. Na co dzień pracuje nad biznesowymi aspektami rozwoju firmy oraz wspiera kluczowych Klientów w realizacji ich kampanii.