Kubota zmierza na NewConnect. Co to oznacza dla kultowej marki?

Dodane: 12.08.2021

Informacja prasowa

Udostępnij:

Kubota S.A. w 2021 r. nie tylko rozszerzyła swoją ofertę produktową o pierwszą w historii kolekcję odzieży, ale także przekształciła się w spółkę akcyjną. Marka oferująca popularne w latach 90. klapki, trzy lata po reaktywacji zmierza na NewConnect. 10 sierpnia rozpocznie się oferta publiczna akcji spółki.

Kubota wchodzi na NewConnect

Początek marki Kubota sięga lat 90. XX wieku. Przywiezione z Chin intrygująco wyglądające klapki od razu podbiły serca milionów Polaków. Obecne w prawie każdym domu szybko zyskały status narodowego symbolu. Potwierdza to wymyślone przez klientów hasło „Kubota to nie klapki, to styl życia”.

– Kubota to marka stworzona przez fanów, a nie marketerów. To fani ukuli claim marki „Kubota to nie klapki, to styl życia” oraz zbudowali wokół Kuboty niezwykle barwną i bogatą w znaczenia subkulturę – mówi Alina Sztoch, cofounderka i Head of Marketing w Kubocie i dodaje – Niewiele marek może poszczycić się równie silną społecznością. W takim ujęciu Kuboty są niczym dobro narodowe, a idea małej giełdy pięknie się w ten etos wpisuje. Marka dzięki ofercie publicznej spółki w końcu wróci do jej fanów.

Przebieg emisji crowdfundingowej

Warunki oferty publicznej akcji zostaną zaprezentowane na crowdconnect.pl oraz na stronie Emitenta. Z emisji akcji spółka chce pozyskać 2,5 mln zł. Firmą inwestycyjną oferującą akcje, jest Dom Maklerski INC S.A. z siedzibą w Poznaniu – zapisy na akcje przyjmuje bezpośrednio spółka. Emisja została podzielona na dwie transze. Pierwsza transza oferty rusza 10 sierpnia 2021 r., a druga 17 sierpnia 2021 r.:

  • zapisy na akcje w ramach pierwszej transzy będą przyjmowane w dniach od 10 do 16 sierpnia 2021 r. – transza ta jest skierowana do większych inwestorów, którzy mogą składać zapisy o jednorazowej wartości 25-250 tys. zł,
  • zapisy na akcje w ramach drugiej transzy będą przyjmowane w dniach od 17 do 24 sierpnia 2021 r. – transza będzie miała charakter otwarty, a wartość pojedynczego zapisu to 5-25 tys. zł.

– Pieniądze z emisji pozwolą na pokonywanie kolejnych barier i jeszcze prężniejszy rozwój. Chcemy je przeznaczyć m.in. na zatrudnienie kolejnych pracowników, rozwój funkcjonalności naszego sklepu www.kubotastore.pl, oraz zwiększenie stanów magazynowych. W zeszłym roku nie byliśmy w stanie zaspokoić popytu. W tym roku wyciągnęliśmy wnioski i ze stabilnym finansowaniem zamierzamy mocno przeć do przodu – wyjaśnia Piotr Kwiatkowski, CEO Kubota.

Emitent oferuje od 96.154 (słownie: dziewięćdziesiąt sześć sto pięćdziesiąt cztery) do 192.307 (słownie: sto dziewięćdziesiąt dwa trzysta siedem) akcji zwykłych na okaziciela serii D o wartości nominalnej 0,10 zł (słownie: dziesięć groszy) każda, po cenie emisyjnej 13,00 zł (słownie: trzynaście złotych) każda. Wycena spółki po ofercie akcji serii D przy założeniu objęcia wszystkich akcji, wyniesie około 17 mln zł.

Kubota S.A., przy współpracy z INC S.A., planuje ubiegać się o wprowadzenie akcji spółki do obrotu na rynku NewConnect na przełomie IV kw. 2021 r. i I kw. 2022 r.