Kulczyk inwestuje w polską spółkę BaseLinker z rynku e-commerce

Dodane: 03.08.2021

Hanna Baster

Udostępnij:

Kulczyk Investments, firma Sebastiana Kulczyka, zainwestowała w BaseLinker, obejmując udziały mniejszościowe w spółce, której wartość szacuje się na 500 mln zł.
BaseLinker to polskie narzędzie do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, zintegrowane z wieloma platformami, m.in. z Allegro.

Tak o inwestycji mówi Jarosław Sroka, członek zarządu Kulczyk Investments: To wyjątkowa spółka. Jest doskonale zarządzana, ma bezkonkurencyjny produkt, a co najważniejsze ogromny, międzynarodowy potencjał rozwoju. Analitycy rynku nie mają wątpliwości, że jest to kolejny, polski kandydat na jednorożca.

Według nieoficjalnych informacji, o mariaż kapitałowy z BaseLinkerem starało się kilkanaście, głównie zagranicznych podmiotów. Spółka przez kilka miesięcy prowadziła na ten temat zaawansowane negocjacje. Ostatecznie wybór padł na Sebastiana Kulczyka. Dlaczego? Wyjaśnia Jarosław Sroka: – Podejrzewam, że nasz partner docenił fakt, że bardzo szybko podejmujemy decyzje, mamy dostęp do własnego kapitału, rozległą sieć kontaktów na całym świecie, ale co najważniejsze, strategie budowy wartości naszych spółek oparte są na partnerskich, długofalowych zasadach współpracy.

To kolejna, głośna inwestycja Sebastiana Kulczyka w branżę technologiczną. Przez sześć ostatnich lat Kulczyk Investments konsekwentnie wdraża nową strategię działania, stopniowo rezygnując z aktywów w sektorze poszukiwania ropy i gazu oraz obrotu i produkcji energii na rzecz nowych technologii. W portfelu należącego do Sebastiana funduszu venture capital Manta Ray są już m.in. globalne spółki z polskim rodowodem takie jak Booksy czy Brainly. Łączna kwota zainwestowana przez firmę właśnie w tym obszarze sięga już 150 mln euro.

Jednocześnie Kulczyk Investments utrzymuje zaangażowanie w tradycyjnych branżach, finansując dzięki nim inwestycje w nowych obszarach nowotechnologicznych, takich jak edukacja, biotechnologia, szeroko rozumiana infrastruktura przyszłości oraz nieruchomości. Szczególne znaczenie ma tutaj grupa Ciech (branża chemiczna) oraz Autostrada Wielkopolska.

Oprócz działalności stricte biznesowej, Sebastian Kulczyk angażuje się również w rozwijanie polskiej sceny startupowej. Od 2017 roku prowadzi uznany, autorski program akceleracyjno-mentoringowy Incredibles dla najbardziej dynamicznych polskich młodych przedsiębiorców.

W maju wspólnie z warszawską Szkołą Główną Handlową firma uruchomiła pierwsze w Polsce studia MBA dla startupów. Do 20 września można ubiegać się o stypendium na studia, wystarczy nagrać dwuminutowy film, w którym odpowiesz na pytanie dlaczego chcesz studiować na „MBA for Startups – SGH online dla przedsiębiorców” oraz odpowiedzieć na pytania w tym formularzu. Więcej informacji o konkursie znajdziecie w naszym artykule na ten temat tutaj.

Spółka wspólnie z Radiem 357 tworzy również program „Firmament”, którego goście, startupowcy z doświadczeniem i sukcesami na koncie, dzielą się swoim doświadczeniem i pokazują, jak nadać firmie realny rozpęd.

icon-112px-padlock Created with Sketch.

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem