– Dzięki Car Access pojazdy ŠKODY mogą zaoferować użytkownikom przydatną usługę również wtedy, gdy pozostają zaparkowane. Obecnie chcemy rozszerzyć naszą ofertę rozwiązań mobilnych o opcję, która może zaoszczędzić czas klientów, zapewnić im większą wygodę i na wiele sposobów ułatwić codzienne życie. Car Access umożliwia kurierowi zostawienie paczki w samochodzie klienta, dzięki czemu nie musi on umawiać się z klientem na doręczenie jej do domu. Kurier wybranej firmy otrzymuje dostęp do niezbędnych danych pojazdu, a dostawa odbywa się bezdotykowo. To wielka zaleta, zwłaszcza w obecnych czasach – wyjaśnia Martin Jahn, członek zarządu ŠKODA AUTO ds. Sprzedaży i marketingu.
Adresem dostawy jest lokalizacja pojazdu i tablica rejestracyjna. Dzięki tej funkcjonalności klienci ŠKODY mieliby możliwość zamówienia przesyłki internetowej z dostawą bezpośrednio do bagażnika swojego samochodu. Wystarczy, że za pośrednictwem Car Access umożliwią dostawcom zlokalizowanie samochodu, odblokowanie bagażnika i pozostawienie tam paczki.
Pilotaż potrwa do grudnia
Faza pilotażowa usługi realizowana w Pradze powinna zakończyć się w grudniu 2021 roku. Następnie funkcjonalność zostanie poddana kolejnej optymalizacji, która zapewni pełne korzystanie z usługi. W kolejnej fazie Car Access ma pojawić się również w innych czeskich miastach oraz poza granicami Czech.
Aktualnie trwają przygotowania do wdrożenia usługi we współpracy z partnerami marki. Car Access powinien zostać udostępniony dla modeli ŠKODY produkowanych od 2019 roku, pod warunkiem, że będą posiadać Care Connect: Remote Access. W modelach ENYAQ iV, KAMIQ i SCALA usługa będzie oferowana w późniejszym terminie.
Pierwszymi partnerami zaangażowanymi w projekt są firmy z rynku e-commerce w Europie Środkowej – Alza.cz; firma technologiczno-logistyczna, członek Packeta Group, Zásilkovna; a także startup logistyczny DoDo. Planowane jest również podjęcie partnerstwa z innymi organizacjami.
Korzystanie z Car Access
Aby skorzystać z usługi, klienci będą musieli zarejestrować się w ŠKODA Connect i aktywować funkcję Lock/Unlock w aplikacji MyŠKODA. Proces składania zamówienia z dostawą do samochodu będzie różnił się w zależności od wybranego partnera. Kurierzy natomiast będą mieli do dyspozycji specjalną aplikację na smartfonie, aby zlokalizować i odblokować samochód. W ten sposób auto będzie można otworzyć tylko raz i w zaakceptowanym przez klienta przedziale czasowym. Kurier odchodzi od auta dopiero po jego zamknięciu. Aktualizacje statusu wszystkich zamówień będą dostępne w aplikacji MyŠKODA.