Kwarantanna uaktywnia narodowy gen solidarności, rosną mikro-datki na cele dobroczynne w Polsce

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Kwarantanna uaktywnia narodowy gen solidarności, rosną mikro-datki na cele dobroczynne w Polsce

Udostępnij:

Revolut przedstawił dane o aktywności dobroczynnej swoich klientów przed i po wybuchu pandemii. Badanie Revolut Money Report potwierdza wzrost zaangażowania użytkowników funkcji Donations (Darowizny) w pomoc na rzecz organizacji charytatywnych w trakcie kwarantanny Covid-19.

Kwarantanna otworzyła serca i portfele

Od czasu pojawienia się w czerwcu 2019 r. pierwszych zbiórek i organizacji dobroczynnych na platformie Revolut Donations, nie było takiego wzrostu zainteresowania dobroczynnością, jak w ostatnich tygodniach. W marcu i kwietniu 2020 r. klienci Revolut w Polsce przekazali ponad 200 tys. zł na szczytne cele, w tym na walkę ze skutkami Covid-19. To dwa razy więcej niż w styczniu i lutym (6 razy więcej niż w listopadzie i grudniu 2019).

W sumie klienci Revolut w Polsce przekazali na szczytne cele poprzez aplikację prawie 500 tys. zł. Blisko połowa tej kwoty trafiła do organizacji dobroczynnych w ciągu dwóch miesięcy narodowej kwarantanny. Potwierdza się reguła, że w sytuacji zagrożenia Polacy wspierają się wzajemnie i udzielają pomocy potrzebującym. W marcu i kwietniu b.r. większość datków trafiła do walczących z pandemią Lekarzy bez Granic i PCK.

Kogo wspierają polscy klienci Revolut?

W ramach badania Revolut Money Report firma sprawdziła jakie cele i organizacje polscy użytkownicy wspierają najchętniej. Analiza objęła zarówno zbiórki dostępne w ramach funkcji Donations, jak i te wspierane poza apką, przez przelewy, płatności PayPal lub Facebooka. Od startu funkcji charytatywnej w Revolut, Polacy najchętniej wspierali cele ekologiczne. WWF pozyskał w ten sposób w pół roku wsparcie w kwocie 130 tys. zł, a Rainforest Alliance 75 tys. zł. Pojawienie się na platformie polskiej organizacji zmieniło sytuację. Polski Czerwony Krzyż przebił granicę 150 tys. zł w niecałe 2 miesiące. Zbiórka PCK dotyczy walki ze skutkami pandemii w Polsce.

Pozostałymi celami, które polscy użytkownicy Revolut wsparli w ostatnich miesiącach były prowadzona przez Save The Children zbiórka na odbudowę szkół zniszczonych przez Cyklon Idai w Mozambiku (60 tys. zł), kwesta Lekarzy bez Granic na rzecz zabiegów ratujących życie kobiet i poprawy warunków na oddziałach położniczych w Jemenie (40 tys. zł) oraz zbiórka Czerwonego Krzyża dla ofiar pożarów w Australii (20 tys. zł).

Do kogo trafia pomoc poza aplikacją?

Klienci Revolut wspierają też cele i organizacje niedostępne w funkcji Donations. Wśród najbardziej popularnych w tym roku były: Siepomaga, Patronite, WOŚP, Ratujemy Zwierzaki, Wikipedia, Avaaz i Rak’n’Roll. Podczas kwarantanny pomoc ta znacznie przybrała na sile pod względem liczby darczyńców i wartości datków. W TOP3 tylko WOŚP zanotowała lekki odpływ darczyńców. Z kolei największe dodatkowe wsparcie w marcu i kwietniu otrzymała Wikipedia (kwoty były dziewięciokrotnie wyższe, darczyńców było dziesięciokrotnie więcej).

Jakie zbiórki interesują darczyńców?

Wśród 20 najczęściej wybieranych organizacji dobroczynnych spoza platformy Donations, przeważają te, które działają w obszarze ekologii, onkologii i pomocy dzieciom. Dlatego, Revolut nawiązał współpracę z kolejnymi organizacjami dobroczynnymi z Polski – Polską Akcją Humanitarną, Rak’n’Roll i Otwarte Klatki – tak by klienci mieli wybór w zakresie celów dobroczynnych jak i tego, czy pomoc trafić ma do beneficjentów za granicą, czy też w kraju. 100% wsparcia przekazywanego przez funkcję Donations trafia do beneficjentów. Revolut nie pobiera prowizji, ani nie potrąca kosztów obsługi mikro-datków.

Kogo najmocniej wspierają Europejczycy?

Wartość mikro-datków przekazanych przez klientów Revolut w Europie od czerwca 2019 r. przekroczyła już 10 milionów złotych. Podobnie jak w Polsce, europejscy użytkownicy aplikacji najchętniej wspierali WWF (2 mln zł), Rainforest Alliance (1,8 mln zł), Save The Children (1,5 mln zł) i Lekarzy bez Granic (1,2 mln zł), do momentu gdy w aplikacji pojawiły się lokalne zbiórki Czerwonego Krzyża (Red Cross). W sumie, przyniosły one tej organizacji wsparcie w kwocie 1,9 mln zł (nieznacznie mniej niż otrzymał WWF).

Kto jest liderem dobroczynności?

Wśród 5 krajów, gdzie lokalna społeczność użytkowników Revolut liczy już ponad 1 milion osób, największy odsetek darczyńców jest w Rumunii, gdzie szczytne cele wspiera 3 na 100 klientów (3%). Ustępuje jej Irlandia (2,5%), potem kolejno Polska (1,2%) i Wielka Brytania (0,9%). Najmniej chętni do dobroczynności okazali się być Francuzi (datki na szczytne cele z pomocą funkcji Revolut Donations przekazuje we Francji zaledwie 0,7% klientów).

Polacy w czołówce

Pod względem liczby przekazanych datków i liczby darczyńców Polska plasuje się na czwartym miejscu, za Wielką Brytanią, Rumunią i Irlandią. Gdy uwzględnimy wartość datków, Polaków wyprzedzają też zamożni Szwajcarzy i mocno dotknięci pandemią Włosi. Co ciekawe, największą liczbę datków średnio na każdego darczyńcę ofiarowują Czesi i Węgrzy (10 i 7), a największe kwoty łącznie na każdego darczyńcę Szwajcarzy i Brytyjczycy (122 zł i 83 zł).

Klienci Revolut w starciu z Covid-19

Revolut, wspólnie z lokalnymi oddziałami Czerwonego Krzyża, uruchomił w 6 krajach zbiórkę przeznaczoną w całości na rzecz walki ze skutkami pandemii. W krajach takich jak Polska, Bułgaria i Irlandia, były to największe lokalne zbiórki w historii. Łącznie, była to największa zbiórka Revolut w Europie. Niewielka społeczność klientów Revolut w Bułgarii zdołała zebrać dla Czerwonego Krzyża 168 tys. zł, więcej niż klienci w Polsce i Portugalii (152 tys. zł i 142 tys. zł). Rekordową kwotę dla Czerwonego Krzyża przekazali Irlandczycy (797 tys. zł).