Łączą rodziców z pracownikami przedszkoli. Zamierzają zarobić 6 mln euro do 2018 roku

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Do 2018 roku zespół Kidsy planuje wygenerować zysk na poziomie 6 milionów euro. Jak na razie ich aplikacja jest w fazie testów, a korzystają z niej rodzice i pracownicy przedszkoli w Danii, Islandii i na Wyspach Owczych. Po sukcesie w Europie wystartują w innych regionach świata.

Kidsy zmodernizuje sposób komunikacji?

Kidsy to aplikacja mobilna, która łączy rodziców z pracownikami przedszkoli, do których uczęszczają ich pociechy. Za pośrednictwem oprogramowania pedagodzy mogą w szybszy sposób udostępniać rodzicom informacje dotyczące m.in. posiłków, które zjadły ich dzieci, drzemek i niecodziennych wydarzeń. Kidsy pozwala także umówić się na wizytę z opiekunami, kontaktować się z innymi rodzicami i udostępniać zdjęcia maluchów swoim znajomym. 

Krzysztof Wojciechowski, jeden z członków 5-cio osobowego zespołu Kidsy, wyjaśnia, że projekt powstał z inicjatywy Branislava Dragojlovica. Dodaje, że przedsiębiorca nie był bowiem zadowolony ze sposobu w jaki funkcjonują placówki, do których posyłał swoje pociechy. – Rodzice zostawiając dzieci w przedszkolu często nie mają dostępu do żadnych informacji na ich temat – mówi. Tłumaczy, że dzieje się tak dlatego, bo większość przedszkoli wciąż korzysta z papierowych dokumentów, a nie z elektronicznego systemu.

6 mln euro zysku do 2018 roku

Aplikacja ta ma właśnie zmodernizować sposób komunikacji na linii rodzic-przedszkole. Używać jej mogą również, jak przekonuje Wojciechowski, prywatne i państwowe instytucje, szpitale i domy opieki. Póki co, oprogramowanie jest w fazie testów, a korzystają z niego cztery placówki w Danii, pięć w Islandii i dwadzieścia pięć na Wyspach Owczych. Łącznie Kidsy zrzesza 7,5 tysiąca użytkowników.

Zdaniem Wojciechowskiego do końca roku baza ta powiększy się do 70 tysięcy. Wraz ze wzrostem zainteresowania firmą w Europie, stojący za nim zespół planuje wystartować także w innych regionach świata. Nie wiadomo natomiast jakie dokładnie kierunki ekspansji są kluczowe dla rozwoju projektu. Wojciechowski dodaje jedynie, że projekt ma potencjał komercyjny.  – Według naszych szacunków, Kidsy jest w stanie przynieść nawet do sześciu milionów euro zysku do roku 2018 – mówi.

Mają już pierwsze sukcesy na koncie

Dotychczas startup radzi sobie dobrze. W 2012 roku docenili go jurorzy konkursu Startup Weekend Aarhus ’12 przyznając Kidsy nagrodę w kategorii „Most Innovative Idea”. Dwa lata później projekt zajął pierwsze miejsce podczas wydarzenia Startup Weekend FIWARE w Berlinie. Od 2015 roku zaś projekt bierze udział w programie akceleracyjnym Speed UP! Europe.

fot. pixabay.com