Lech Kaniuk pomaga zrewolucjonizować sposób dostarczania przesyłek

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Lech Kaniuk, znany z zaangażowania i tworzenia innowacyjnych projektów nie zwalnia tempa i angażuje się w nowy biznes. Przedsiębiorca dotychczas usprawnił proces zamawiania i oczekiwania na jedzenie czy taksówkę, teraz po PizzaPortal i iTaxi przyszedł czas na… paczki.
Collectomate_1.jpg

Collectomate to startup wspierany przez Kaniuka, eliminujący konieczność osobistego spotkania i dający możliwość pozostawienia przesyłki w autorskim kolektomacie.

Milion paczek dziennie

Liczba przesyłek w Polsce wzrosła w ciągu ostatnich pięciu lat o 62%. Tylko w 2017 roku dostarczono ich aż 395 mln. Cały rynek KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczkowe) wzrósł od 2012 roku o ponad 50%. Tak szybkie tempo wzrostu odbiło się na pracy kurierów mających obecnie zaledwie kilka minut na dostarczenie przesyłki, lecz w tym czasie zdążą… co najwyżej znaleźć miejsce parkingowe pod biurowcem w Warszawie.
 
Łączna liczba kurierów w Polsce 2017 roku wynosiła ponad 20 tys. To wciąż za mało, bo dostarczanych paczek dziennie jest ponad milion. Znalezienie odpowiedniej firmy, pracownika czy piętra – to wszystko utrudnia pracę, a ciągłe telefony zniecierpliwionych klientów tylko wydłużają okres dostarczenia paczki. Doręczenie przesyłki w ciągu kilku minut staje się niemożliwe i powoduje wiele problemów logistycznych. 

Problem Ostatniej Mili

Collectomate to startup z Łodzi założony przez Marcina Ciącio i Rafała Dylewskiego, od początku wspierany także przez Jarosława Bieniuka i Tomasza Tomczaka. Founderów połączył klub sportowy i postanowili zaangażować się w tworzenie wspólnego biznesu, do którego dołączył także Lech Kaniuk. Za cel postawili sobie wsparcie ostatniej drogi w e-commerce polegającej na dostarczeniu paczki, czyli tzw. problem ostatniej mili. Spółka rozwija unikalną Platformę Technologiczną, wspierającą proces przechowywania, monitorowania i dystrybucji przesyłek w specjalnych urządzeniach – kolektomatach.
 
Startup daje firmom i zarządcom nieruchomości możliwość postawienia w recepcji kolektomatu, wieloskrytkowego produktu umożliwiającego wszystkim kurierom czy nawet prywatnym osobom, pozostawienie przesyłki odbiorcy bez potrzeby osobistego spotkania, wykorzystując do powiadomień dedykowaną aplikację. Obecnie z rozwiązania korzystają m.in. nowoczesne biura Skanska: Spark w Warszawie i Campus 6 w Bukareszcie.

– Widząc dane rynkowe i zawrotne tempo wzrostu przesyłek w Polsce, dostrzegłem potencjał w rozwiązaniu usprawniającym ten system. Z założycielami Collectomate połączyło mnie podobne spojrzenie na ludzi, biznes, a także nasze miasto Łódź. Innowacyjność jest moim priorytetem i chętnie angażuję się w takie projekty jak ten, aby wesprzeć ich rozwój – mówi Lech Kaniuk.

– 65% – tyle wg szacunków fińskich ekspertów można zaoszczędzić w przypadku kosztów dostawy, gdy nie jest ona związana z obecnością nabywcy w miejscu dostarczenia przesyłki. Dzięki kolektomatom można uzyskać ten efekt i w ostatecznym rozrachunku mamy do czynienia z 3X WIN – korzystają na tym kurierzy, użytkownicy biur i rezydencji wraz z pracodawcami oraz zarządcy budynków – dodaje Marcin Ciącio, CO-Founder & CSO Collectomate.

Inwestycja z myślą o rozwoju

Collectomate szybko zdobył grono inwestorów chcących wspierać startup rozwiązujący problem ostatniej mili. Startup poza zaangażowaniem aniołów biznesu, pozyskał 1,4 mln zł inwestycji od funduszy Kogito Ventures i Younick Mint.

– Kolektomaty powinny znaleźć się we wszystkich biurowcach i budynkach mieszkalnych – są po prostu świetnym rozwiązaniem dlatego postanowiliśmy zainwestować w Collectomate i pomóc w rozwoju startupu – mówi Rafał Roszak, Investment Director Younick Mint.

– Dzięki wykorzystaniu kolektomatów problem logistyczny ostatniej mili i sprawnego odbioru paczek w pracy lub domu zostanie nareszcie rozwiązany. Wierzymy, że wspieramy projekt, który ułatwi życie i pracę wszystkim graczom na rynku – kurierom, zarządcom nieruchomości jak i zwykłym użytkownikom, którzy zamawiają coraz więcej produktów on-line – mówi Łukasz Obuchowicz,  Partner Kogito Ventures.

Środki inwestycyjne przeznaczone zostaną na rozwój platformy oraz rozszerzenie współpracy z deweloperami i operatorami logistycznymi. Dzięki inwestycji dalej udoskonalane będą same kolektomaty, powstające we współpracy z Mikomax Smart Office, producentem mebli biurowych z 27 letnim doświadczeniem.