Kiedy Kaniuk rozpoczynał swoją działalność w branży gastronomicznej 2006 roku zamawianie jedzenia online było nowością, w której powodzenie mało kto wierzył. Dziś stanowi standardową, integralną ofertę każdej restauracji oferującej dowóz posiłków. W 2015 roku przyszedł czas na kolejną rewolucję, tym razem w samych dostawach. Ma być lepiej, szybciej i bardziej ekologicznie.
Na zdjęciu Lech Kaniuk | fot. materiały prasowe
Udoskonalone dostawy – szybciej i sprawniej
Głównym celem niedawno powołanej spółki VF Poland jest zoptymalizowanie dostawy jedzenia. Wsparcie skierowane jest przede wszystkim do restauracji, ale także związane jest z licznymi benefitami dla klientów. Stworzenie dedykowanej floty dostawców umożliwi dostawę właściwie każdej restauracji w Polsce, co sprawi, że lokal dotychczas nie oferujący dowozu jedzenia będzie miał taką alternatywę.
– Powołana na początku lipca 2015 spółka zatrudnia na chwilę obecną 30 kierowców. Realizujemy dostawy między innymi dla McDonald’s, który jest obecny w ofercie na PizzaPortal.pl i nie posiada własnego systemu dowozu jedzenia. Chcemy, aby nasze dostawy były nie tylko sprawniejsze i szybsze, ale także zgodne z panującymi standardami. Planujemy rozbudować flotę dostawców do 1000 kierowców, którzy będą korzystali z elektrycznych aut przyjaznych środowisku – wyjaśnia Lech Kaniuk, Dyrektor Zarządzający PizzaPortal.pl.
Minimalny czas oczekiwania
Nowa spółka VF Poland ma za zadanie stworzyć całkiem nową technologię logistyczną, dzięki której dostawy będą lepiej zorganizowane, a klienci nie będą zniecierpliwieni długim wyczekiwaniem na posiłek. Kaniuk planuje obniżyć czas dostawy z 58 do średnio 35 minut. Tak krótki czas oczekiwania ma być porównywalny z czasem spędzonym na czekaniu w restauracji.
Planowane innowacje
VF Poland to nie tylko przyśpieszenie czasu dostawy, ale także zapewnienie jej wysokiej jakości. W trakcie dostarczania jedzenia klient będzie wiedział dokładnie, gdzie jest jego zamówienie oraz w jakim czasie dotrze pod wskazany przez niego adres. Czas dostawy będzie aktualizowany za pomocą GPS i traffic data, analizującego natężenie ruchu. Dodatkowo spółka planuje wprowadzić do samochodów kamery, które będą podłączone do systemu GPS. Takie rozwiązanie umożliwi klientom sprawdzenie stanu drogi (ruch, panujące warunki) w wyznaczonej trasie dostawy.