LECHSTARTER- program grantów pozytywnie zmieniających polskie miasta

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Rozpoczął się program LECHSTARTER – program społecznej odpowiedzialności biznesu marki Lech. Celem akcji jest zainspirowanie do pozytywnych zmian w polskich miastach. Wszyscy chcielibyśmy, żeby żyło się w nich lepiej, ładniej, wygodniej – po prostu fajniej.

Dlatego Leszek Chmielewski przygotował aż 1 mln zł na projekty, które zmienią wygląd i usprawnią funkcjonowanie polskich miast. Projekt zakłada przyznanie 5 grantów o wartości 100 tysięcy złotych oraz 20 mikrograntów o wartości 25 tysięcy złotych. Propozycje pomysłów można zgłaszać do 4 kwietnia na www.urbanforms.org/lechstarter.

Na zdjęciu: Grzegorz Marczak, właściciel serwisu Antyweb.pl | fot. materiały prasowe 

W programie LECHSTARTER odwołujemy się do potencjału, jaki tkwi w społecznościach lokalnych. Każdy z nas jest żywo zainteresowany tym, aby w jego najbliższej okolicy było ładnie, żeby żyło się wygodnie. Pewnie wielu z nas ma pomysły na to, co można by w najbliższym otoczeniu zmienić. LECHSTARTER pozwala je zrealizować. Zależy nam na tym, aby mobilizować społeczności lokalne, ponieważ jesteśmy przekonani, że tak jak Leszek Chmielewski pozytywnie wpływa na ludzi, tak mieszkańcy naszych miast mogą wpływać na siebie nawzajem i motywować do działania. – mówi Karolina Hasińska, przedstawiciel Lecha Premium, organizatora programu LECHSTARTER.

Propozycje projektów może zgłaszać każda organizacja, fundacja, ruch miejski, wspólnota lub inny podmiot mający osobowość prawną. Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie akcji. Zgłoszenia można wysyłać do 4 kwietnia. Pomysły powinny dotyczyć jednego z czterech wskazanych obszarów tematycznych:

  • Zazielenianie – tworzenie obszarów zielonych w mieście
  • Zmieniamy na ładne – renowacja lub adaptacja nieatrakcyjnych, zaniedbanych obiektów miejskich
  • Łączymy ludzi – tworzenie przestrzeni społecznych, miejsc spotkań miejskich społeczności
  • Promujemy technologie – rozwijanie nowoczesnych technologii służących podnoszeniu jakości życia w miastach

Poprawność projektów oceni jury w składzie: Teresa Latuszewska-Syrda (Fundacja Urban Forms), Grzegorz Marczak (Antyweb.pl), Grzegorz Młynarski (Fundacja Kwiatki Bratki) oraz Filip Springer (reportażysta i fotograf). 27 kwietnia na stronie programu LECHSTARTER rozpocznie się ogólnopolskie internetowe głosowanie na najlepsze pomysły. Ogłoszenie wyników nastąpi w czerwcu.

Obsługą i koordynacją grantów zajmuje się agencja Afekt. Całość aktywności digital prowadzi agencja Lubię To. Za działania PR odpowiada agencja Tailor Made PR. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Zenith Optimedia.

Pełny regulamin akcji LECHSTARTER na stronie projektu: www.urbanforms.org/lechstarter. Partnerem akcji jest Fundacja Urban Forms.