– Dzięki uzyskanemu dofinansowaniu z NCBiR rozpoczęliśmy prace nad wdrożeniem systemu rekomendacji do naszego serwisu. Jest to dla nas strategiczny projekt, który bezpośrednio powinien przełożyć się na poprawę naszych głównych metryk biznesowych. Obecnie finalizujemy kompletowanie naszego zespołu, który będzie się składał z doświadczonych pracowników naukowych oraz programistów. Wierzymy, że team składający się z takich specjalistów pozwoli na wdrożenie optymalnego systemu w przeciągu dwóch lat. – komentuje Mikołaj Małaczyński, Prezes Zarządu Legimi.
Systemy rekomendacji są obecnie powszechne wśród firm działających w modelu subskrypcyjnym. Poprzez rekomendacje, firmy podnoszą jakość oferowanych przez siebie usług, a subskrybenci stają się wobec nim bardziej lojalni i chętniej pozostają na serwisie, co zmniejsza poziom rezygnacji klienta.
– Mówiąc o systemie rekomendacji, warto wspomnieć o prywatności użytkowników. W Legimi przywiązujemy do tego bardzo dużą uwagę. Zależy nam na tym, by użytkownicy mogli zdecydować, czy chcą, aby objęły ich rekomendacje oraz by ich dane posłużyły jako pomoc w doborze tytułów dla innych użytkowników poprzez tzw. profilowanie. – dodaje Mikołaj Małaczyński.