Lider rynku leasingu uruchamia cyfrową platformę PKO Leasing Online i rozpoczyna współpracę z IdoSell

Dodane: 01.04.2021

Informacja prasowa

Udostępnij:

83 proc. przedsiębiorców oczekuje od firm leasingowych wprowadzania rozwiązań cyfrowych. Dlatego  PKO Leasing wdraża nowy proces leasingowania przedmiotów PKO Leasing Online, który będzie dostępny w sklepach e-commerce. Spółka podpisała umowę o integracji procesu z IdoSell - największą w Polsce platformą do prowadzenia sklepów internetowych.   

Dzięki PKO Leasing Online klienci sklepów internetowych w prosty sposób mogą wziąć leasing na produkty, które są im potrzebne do prowadzenia biznesu, np. elektronikę, sprzęt IT, aparaty fotograficzne, ale również jednoślady – rowery, czy hulajnogi elektryczne.

– Cyfryzacja usług leasingowych to nasz priorytet. Jesteśmy jedną z pierwszych firm, które wprowadzały do sklepów internetowych szybki proces leasingowy. Platforma PKO Leasing Online jest zarazem kontynuacją poprzednich rozwiązań oraz ich unowocześnieniem. Obecnie całkowicie zautomatyzowaliśmy proces leasingowy, a decyzję o finansowaniu klient otrzymuje w kilka minut, większość formalności realizowana jest online. Poprzez PKO Leasing Online klienci mogą sfinansować zakupy w leasingu operacyjnym i finansowym do 30 tys. zł – podkreśla Tomasz Michalski dyrektor Departamentu Rozwoju Zdalnych Kanałów Dystrybucji PKO Leasing.

– W handlu tradycyjnym wiele osób korzysta z leasingu. W obecnych czasach, handel się mocno digitalizuje. Dlatego cieszymy się, że dzięki ofercie PKO Leasing, jeszcze więcej sklepów internetowych B2C i B2B, prowadzonych w oparciu o IdoSell będzie mogło oferować podobne doświadczenia zakupowe. IdoSell powstało, by zwiększać sprzedaż, a leasing jest jednym z narzędzi o udowodnionym pozytywnym wpływie na sprzedaż – mówi Paweł Fornalski, CEO IAI.

Dodatkowym udogodnieniem dla klienta, przy takim modelu finansowania, jest wliczenie w ratę leasingową ubezpieczenia sprzętu. Rozbudowywanie oferty leasingu online jest bardzo istotne również z punktu widzenia przedsiębiorców. Z badań przeprowadzonych na grupie klientów spółki wynika, że aż 83 proc. z nich oczekuje od leasingodawcy wprowadzania cyfrowych rozwiązań, a 40 proc. deklaruje, że chce korzystać z leasingu online.

– Proces leasingu online można podsumować w kilku krokach. Po wyborze przedmiotu, klient wybiera parametry finansowania. Następnie wypełnia prosty formularz wniosku leasingowego, który zawiera podstawowe dane dotyczące prowadzonej działalności. Do złożenia wniosku wystarczy dowód osobisty reprezentanta firmy. PKO Leasing automatycznie analizuje wniosek i w kilka minut wydaje decyzję o finansowaniu. Po podpisaniu przez klienta umowy sklep realizuje zamówienie – mówi Robert Szpunar kierownik ds. projektów w Departamencie Produktów i Procesów w PKO Leasing.

PKO Leasing Online to finansowanie przeznaczone dla osób, które prowadzą działalność gospodarczą. Przedsiębiorca może sfinansować w ten sposób konkretny przedmiot. Takie zakupy mogą być realizowane tylko w ramach wskazanego asortymentu sklepu. W trakcie składania zamówienia sklep automatycznie sprawdzi, czy w koszyku znajdują się towary, które mogą być finansowane za pomocą PKO Leasing Online.

IdoSell to platforma, która nie tylko stara się nieustannie maksymalizować sprzedaż w sklepach internetowych, ale też wspiera połączenie sprzedaży tradycyjnej z tą internetową. Od lat prowadzi inicjatywy, które mają doprowadzić do synergii tych dwóch form handlu m.in. poprzez omnichannel czy też współpracę z InPost (np. przez wprowadzenie usługi Smile).