Lidl sprzedaje plecaki z papieru. Właśnie trafiają na półki sklepowe

lidl sprzedaje plecaki z papieru wlasnie trafiaja na polki sklepowe
Udostępnij:
Duże marki już dawno zrozumiały, że warto grać w zielone. Najnowszą odpowiedzią Lidla na ekologiczny trend są plecaki z papieru, które już dziś pojawią się na sklepowych półkach.

Plecaki wykonane są z celulozy połączonej z lateksem. Taki materiał nazywany jest ekologiczną skórą. Klienci będą mogli wybierać pomiędzy kolorem beżowym a białym. Pojemność plecaków to maksymalnie 10 litrów i będziemy musieli zapłacić za nie zaledwie 39,99 złotych. Natomiast według serwisu wirtualnemedia.pl sklep zapowiedział, że jeśli nowy produkt spodoba się klientom, to w przyszłości będzie proponował podobne wyroby.

Plecaki charakteryzują się modnym minimalistycznym stylem i jak zapewnia marka odznaczają się dużą wytrzymałością i łatwością w utrzymaniu. Bardzo możliwe, że w momencie w którym piszemy na ten temat nie ma ich już na półkach sklepowych, bo trzeba przyznać, że cena jest bardzo atrakcyjna. Bez obaw, produkt ma być dostępny również w sklepie internetowym.

Duże firmy grają w zielone

Temat ekologii stał się w ostatnim czasie priorytetową kwestią. Ważne są wybory i zachowania konsumentów, jednak bez konkretnych działań dużych marek jednostki nie zmienią nic. Jednak jak się okazuje największe marki doskonale sobie radzą z zielonym wyzwaniem, a my cały czas jesteśmy informowani o kolejnych ekologicznych działaniach.

Wymieniając tylko kilka z nich, które pojawiły się w ostatnim czasie warto przypomnieć działania marki H&M. Trzy dni temu pisaliśmy o tym, że gigant odzieżowy zdecydował się na produkcję ubrań z używanego wcześniej jeansu. Już pod koniec marca w ofercie sklepu ma się pojawić pierwsza sukienka uszyta z takiego materiału. Zanim firma zdecydowała się na korzystanie z recyklingowego materiału testowała również usługę wypożyczalni ubrań. Jak widać firma cały czas szuka proekologicznych rozwiązań.

Kolejny gigant, który zaskoczył to McDonald’s, który na początku tego roku ogłosił, że rezygnuje z plastikowych słomek. Natomiast dotychczasowe kubki do lodów McFlurry i patyczki do balonów zostały zastąpione papierowymi odpowiednikami. To nie koniec dobrych informacji. Marka zapowiedziała, że do 2025 roku chce wprowadzić recykling wszystkich śmieci, jakie wychodzą z restauracji oraz wprowadzić opakowania z recyklingu. Cel, jaki postawiła sobie firma, to eliminacja blisko 150 mln ton gazów cieplarnianych, które pochodzą z jej restauracji i biur.

Działaniem, które zasługuje na duże brawa, jest to czego dokonała firma Henkel. Jak pisaliśmy na początku roku, marka wprowadziła w czeskich drogeriach Rossmann butelki wielokrotnego użytku. Co to znaczy? Idąc do drogerii po ulubiony szampon nie trzeba kupować kolejnej butelki, a uzupełnić tą, którą przynieśliśmy z domu. Można powiedzieć, że to takie „kosmetyki na wagę”. Pomyślcie tylko ile plastikowych butelek dzięki takiej zmianie nie trafi na wysypiska śmieci.

Duże marki zaskakują swoją pomysłowością. I bardzo dobrze, bez ich wsparcia nie osiągniemy żadnej realnej zmiany w naszym środowisku. Miejmy nadzieje, że inne duże firmy będą brały przykład z takich firm jak Lidl i już niebawem, idąc do sklepu nie będziemy musieli się zastanawiać po który produkt sięgnąć. Bo większość z nich będzie ekologiczna.