Litewski startup ZENOO dostarczy zdrową karmę polskim psom

Dodane: 07.10.2021

Informacja prasowa

Udostępnij:

Litewski startup ZENOO, oferujący zdrowe diety dla psów w modelu D2C wchodzi do Polski, oferując dostawy bezpośrednio do klientów. Wspierana przez inwestorów z Polski oraz innych krajów CEE i nordyckich, firma produkuje karmę Polsce i zamierza stworzyć tu zespoły marketingu i obsługi klienta, a także wysyłać stąd zamówienia do klientów z całej Europy.

ZENOO to litewski startup, który oferuje surową, liofilizowaną, karmę dla psów, naturalne suplementy, oraz kompletne diety, dostarczane w modelu D2C, bezpośrednio do klientów i ich czworonożnych przyjaciół. ZENOO umożliwia stworzenie planu żywieniowego dostosowanego do potrzeb psa, ale też zamówienie pojedynczych opakowań.

Założycielami ZENOO są Agota Jakutyte (CEO) i Mindaugas Krisciunas (CBDO). Agota, która sama jest psią mamą, na pomysł założenia firmy oferującej zdrową karmę wpadła, gdy walczyła o życie 9-letniej Elly, którą adoptowała ze schroniska. Gdy lekarze dali jej 2 tygodnie życia, Agota zaczęła szukać innych rozwiązań i odkryła, że jednym z czynników, który negatywnie wpływa na zdrowie psów jest nadmiar cukrów w ich diecie.

Elly przeżyła dzięki zmianie diety i dziś jest Chief Tasting Officerem w ZENOO. Firma oferuje liofilizowaną surową karmę, która zachowuje 98% wartości odżywczej i nie wymaga chłodzenia do przechowywania. W przeciwieństwie do zmielonej suchej karmy, nie zawiera też dodatków takich jak ziemniaki, które obniżają koszt produkcji, ale zawierają skrobię i inne węglowodany, które podnoszą poziom glukozy we krwi psa.

– Branża karmy dla zwierząt niczym nie różni się od przemysłu spożywczego czy farmaceutycznego. Światowi giganci obniżają wartość odżywczą karmy, skupiając się na obniżeniu kosztów produkcji i zwiększeniu marży. Sucha karma jest nadmiernie przetworzona i pełna dodatków, które w praktyce negatywnie wpływają na zdrowie psów. Jesteśmy coraz bardziej świadomi tego, co znajduje się na naszych talerzach i dokładnie tak samo powinniśmy myśleć o miskach dla psów. Najlepszym przykładem jest mój własny pies. Mam nadzieję, że ZENOO pomoże kolejnym czworonogiem żyć długo i zdrowo – mówi Agota Jakutyte, CEO i założycielka ZENOO.

ZENOO dostarcza już swoje produkty do klientów z Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Teraz otwiera się w pełni na polski rynek, oferując klientom lokalną wersję sklepu.

Litewski startup jest obecny w Polsce praktycznie od początku. ZENOO produkuje tutaj swoją karmę i pozyskuje do niej składniki. Firma zamierza dalej zwiększać swoją obecność w Polsce i stworzyć tu zespoły marketingu i obsługi klienta, a także wysyłać z Polski zamówienia do klientów z całej Europy i do USA.

ZENOO rozwija się dzięki wsparciu aniołów biznesu. Spółka pozyskała już 300 tysięcy euro w rundzie pre-seed. Przewodziła jej Toma Sabaliauskienė (CMO Nord Security, twórców m.in. Nord VPN), z udziałem aniołów biznesu związanych z LUMUS – kolektywem aniołów biznesu składającym się wyłącznie z kobiet, który wspiera startupy z regionu CEE. W rundzie finansowania wzięli też udział inni aniołowie biznesu z Estonii, Finlandii, Litwy, Polski, a także innych krajów CEE i nordyckich. ZENOO planuje pozyskać w regionie rundę seed, która pozwoli na dalszą ekspansję na europejskie rynki.

– Polska jest krajem o jednym z większych odsetków zwierząt przypadających na gospodarstwo domowe w całej Europie. A właściciele psów są coraz bardziej świadomi tego, że ich czworonożni przyjaciele wymagają właściwej opieki. Nie ograniczają się tylko do diety. Już teraz w Polsce mamy wspaniałych parterów, w tym HiPets, platformę do rezerwacji wizyt u weterynarzy i innych specjalistów od zwierząt. Polski rynek to dla nas naturalna przestrzeń do rozwoju, a także punkt startowy do dalszej ekspansji w Europie – mówi Mindaugas Krisciunas, CBDO i co-founder ZENOO.