LiveKid pozyskał 14 mln zł od Inovo VC. Planuje ekspansję w Ameryce Łacińskiej

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

LiveKid pozyskał 14 mln zł od Inovo VC. Planuje ekspansję w Ameryce Łacińskiej

Udostępnij:

Polski startup LiveKid, który rozwija platformę do zarządzania przedszkolami i żłobkami oraz komunikacji z rodzicami, pozyskał 14 mln zł od funduszu Inovo VC. Pozyskane środki pomogą w ekspansji w Ameryce Łacińskiej i otwarciu biura w Meksyku. Startup planuje też umacniać swoją pozycję w Hiszpanii i Polsce.

Założony w 2017 roku przez Jakuba Pawelskiego, LiveKid rozwija kompleksową platformę do zarządzania przedszkolami i żłobkami. Oferuje wszystkie narzędzia niezbędne do sprawnego funkcjonowania placówki oraz komunikacji z rodzicami. W tym obsługę płatności, zarządzanie personelem, zapisy, jadłospis, kartę dziecka, wirtualną tablicę korkową, galerię zdjęć i raporty. LiveKid upraszcza też rozliczenia, począwszy od ustalania schematów opłat, poprzez system rozliczeń, aż po mobilne płatności dla rodziców.

LiveKid pomaga rodzicom

Rodzice mają z kolei dostęp do łatwej w obsłudze aplikacji mobilnej, która zbiera w jednym miejscu wszystkie informację na temat edukacji przedszkolnej i opieki nad ich dziećmi. Dzięki temu mogą łatwo opłacić czesne, zgłosić nieobecności, informować o preferencjach żywieniowych i alergiach lub po prostu obserwować aktywność swoich dzieci w ciągu dnia.

LiveKid upraszcza życie ponad 400 tys. rodzicom, których dzieci uczęszczają do ponad 3,5 tys. przedszkoli i żłobków. Firma przetwarza rocznie płatności o wartości ponad 150 mln euro i generuje ponad 3 mln euro rocznych przychodów (ARR). Największe rynki to dla firmy dziś Polska, Hiszpania i Meksyk. Dotychczasowy wzrost LiveKid był przede wszystkim organiczny, ale ostatnio był napędzany także przejęciami – w Kanadzie, Polsce i Hiszpanii, gdzie LiveKid kupił firmę Dinantia.

Teraz LiveKid pozyskał ok. 14 mln złotych od Inovo VC, a nowy kapitał przeznaczy na przyspieszenie międzynarodowej ekspansji. Firma będzie kontynuować rozwój na rynkach Europy, ale planuje także ekspansję w Ameryce Łacińskiej. 

Nowe biuro w Meksyku i dalsza ekspansja

LiveKid otworzy w roku 2024 biuro w Meksyku, w którym zamierza zatrudnić 20 pracowników. Dołączą do 70-osobowego zespołu pracującego z biur w Hiszpanii i Polsce. Z kolei w Krakowie spółka planuje zatrudnić 10 osób do zespołu engineering – przede wszystkim deweloperów Java.

LiveKid planuje też udostępnić platformę w języku portugalskim (po angielskim, niemieckim, polskim, hiszpańskim i ukraińskim), a w dalszej kolejności – ekspansję w Portugalii i Brazylii.

Inovo wspiera LiveKid

– LiveKid to nasza największa transakcja pod względem kapitału zainwestowanego w jednej rundzie. Kubę znamy od kilku lat I jego rozwój śledzimy praktycznie do początku spółki. To founder, który jest wręcz zakochany w rozwiązywanym problemie. Widać to w każdym aspekcie funkcjonowania firmy, a w szczególności w stawianiu na najwyższej jakości obsługę klienta. LiveKid to przy tym spółka o bardzo wysokiej efektywności wykorzystania kapitału. Udało im się urosnąć do znaczącej skali przy zaledwie jednej rundzie finansowania. Kuba z zespołem jest bliski wygrania polskiego rynku, będąc równocześnie na dobrej drodze do powtórzenia sukcesu w Hiszpanii i Meksyku. Biznesy typu vertical SaaS, jak już zdobędą dominującą pozycję na rynku, są bardzo rentowne i potrafią bardzo długo bronić swojej pozycji – mówi Michał Rokosz, partner w Inovo VC.

Najnowsza runda inwestycyjna to dopiero drugie zewnętrzne finansowanie LiveKid, po rundzie finansowania z 2021 roku o wartości 9 mln zł. Wcześniej spółka rozwijała się tylko poprzez reinwestowanie przychodów.

– 6 lat temu stworzyliśmy w Polsce nową kategorię cyfrowych usług do zarządzania przedszkolami i żłobkami. Od tego czasu rozwijaliśmy się w sposób efektywny kapitałowo. Udało się nam zdobyć znaczącą pozycję w Meksyku przy wykorzystaniu minimalnych zasobów. Naszym celem jest bycie globalnym liderem, a to wymaga odważnych kroków. Finansowanie pomoże nam zatrudnić więcej osób w Meksyku, ale też rozwijać się w krajach, w których już jesteśmy obecni. W Polsce pokrywamy dziś ok. 25% rynku. Do końca 2025 roku chcemy osiągnąć poziom ok. 60%. Mamy też ambicję i co ważniejsze, kapitał,  by skonsolidować ten rynek – mówi Jakub Pawelski, CEO i założyciel LiveKid.

 

Polski LiveKid przejmuje konkurenta w Hiszpanii

LiveKid pozyskało 9 mln zł. W efekcie jego wycena poszybowała do 40 mln zł